به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، یک سال از قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر می گذرد و با وجود دستگیری و محاکمه چهار نفر در این پرونده، هنوز حکم قطعی صادر نشده است. در این شرایط وکیل پدر و مادر دم مدعی است که هنوز اسرار این جنایت فاش نشده و پرونده نامشخص است. در این گزارش به آخرین اتفاقات این پرونده جنجالی می پردازیم.

چه اتفاقی افتاد

شامگاه 31 مهر 1402 داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر در ویلای خود در شهر کرج در زیبادشت به طرز هولناکی به قتل رسیدند و انتشار این خبر همه را شوکه کرد. در جریان رسیدگی به این پرونده بیش از 20 مظنون دستگیر شدند اما در نهایت چهار تبعه افغانستانی عامل این جنایت شناسایی و مدتی بعد به مراجع قضایی معرفی شدند. آنها مشاجره قبلی با صاحبخانه و سرقت را انگیزه این جنایت عنوان کردند. در نهایت متهم ردیف اول که قبلا به قتل اعتراف کرده و صحنه جنایت را بازسازی کرده بود، علیرغم انکار در دادگاه به قصاص محکوم شد.

خطای فایل

پس از صدور این رای، قضات رسیدگی کننده سه ایراد به رسیدگی و مغایر رای دادگاه را در نظر گرفتند. ابتدا رای منع تعقیب سه متهم دیگر به دلیل دست داشتن در قتل عمد به وکیل اولیای دم ابلاغ نشد. ثانیاً ایراداتی در ماهیت پرونده وجود داشت. به عنوان مثال، تعیین میزان دخالت هر یک از طرفین و نقش آنها در حمله و سرقت عمدی در شب قتل به طور مشخص ذکر نشده است و در پرونده سوم، وکیل اولیای دم متهمان انجام داده است. این دو نفر انگیزه کافی برای کشتن ندارند. به احتمال زیاد یک یا چند نفر دیگر نیز در این جنایت دخیل هستند. در این شرایط پرونده به دادگاه ارجاع شد و متهمان مجددا محاکمه شدند.

ادعای وکیل اولیای دم

در پایان دور دوم مذاکرات متهمان هنوز حکم دادگاه صادر نشده است. چند روز پیش وکیل مدافع علیا دم مدعی شد که فرد دیگری در این قتل دست داشته و چهار متهم پرونده صرفاً عامل قتل بوده اند. وی همچنین به شناسایی نواقص در تحقیقات ادامه داد و اعلام کرد سلاح مورد استفاده برای کشتن مهرجوی کشف نشده است. متهم هیچ گونه اشیاء قیمتی را سرقت نکرده است. پیام های گوشی مرحوم محمدی فر از گوشی وی پاک شد. ماهیت قتل نشان می دهد که متهم انگیزه قوی برای قتل داشته و ماجرای مطالبه 30 میلیون و سرقت جاروبرقی صحت ندارد. وی در پایان به این نتیجه رسید که فرد دیگری به این چهار نفر دستور کشتن مهرجویی و همسرش را داده است.

پاسخ سخنگوی قوه قضائیه

سالگرد قتل مهرجویی و همسرش از یک سو و شکایت وکیل مدافع اولیا اولیا دم از سوی دیگر بار دیگر افکار عمومی را در مورد پرونده مهرجویی به خود مشغول کرد. در این شرایط روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه به برخی شبهات پاسخ داد. اصغر جهانگیر گفت: وکیل پرونده مدعی شده بود که در پرونده قتل داریوش مهرجویی مامور دیگری نیز وجود دارد اما تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن شخص دیگری در این پرونده به ما ارائه نشده است توسط پلیس و دفتر دادستانی عمومی؛ با توجه به این تحقیقات و بررسی مدارک و اظهارات متهمان، تمامی جوانب پرونده از نظر دستگاه قضایی روشن است و این امر را در این مورد و در سایر موارد در صورت رسیدگی و همچنین پس از آن اعلام می داریم. نتیجه دادگاه اگر اسناد دست نخورده باقی بماند و اسناد جدیدی پیدا شود که نیاز به بررسی مجدد داشته باشد، گزینه های قانونی برای بررسی مجدد وجود دارد. بنابراین در صورتی که وکیل در پرونده قتل مهرجوی مجبور به ارائه مدارک باشد، پیگیری لازم انجام خواهد شد.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما