از سرستون‌ها و دیوارهای مدفون در زمین گرفته تا ستون‌های فرو ریخته و گیاهان روی پله‌های کاخ 2500 ساله. این عکس ها تصویر واضحی از وضعیت تخت جمشید قبل از شروع کاوش های باستان شناسی را نشان می دهد.

ساخت بنای باستانی تخت جمشید در اواخر قرن ششم قبل از میلاد آغاز شد. در زمان داریوش بزرگ، احتمالاً قطعاتی در طول حدود 120 سال ساخته شده است.

بنا به روایت فرادید، این بنای عظیم و شگفت انگیز در سال 330 قبل از میلاد ساخته شده است. در 300 سال قبل از میلاد توسط اسکندر مقدونی ویران شد، اما ویرانه های آن در طول قرن ها منبع شگفتی و هیبت بازدیدکنندگان باقی ماند.

با گذشت زمان چهره تخت جمشید بیش از پیش در گرد و غبار و ویرانه مدفون شد تا اینکه در حدود صد سال پیش قسمت های قابل توجهی از این بنا در زیر زمین فرو رفت، هرچند قسمت قابل توجهی هنوز قابل مشاهده بود.

در سال 1931 ارنست هرتسفلد باستان شناس آلمانی اولین کاوش های باستان شناسی را در تخت جمشید آغاز کرد. حفاری هایی که بخش های مدفون این اثر را کشف کرد و منجر به شناخت بیشتر هویت واقعی آن شد.

عکس هایی که در اینجا مشاهده می کنید توسط ارنست هرتسفلد در حدود سال 1928 و قبل از شروع عملیات اکتشاف در تخت جمشید و پاسارگاد گرفته شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *