به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سید عباس صالحی آمده است: من مؤمنی هستم که به درگاه خداوند مناجات می کنم و من گنهکار منتظر هستم ? خبر شهادت مجاهد مجاهد، رئیس شورای اجرایی نهضت مقاومت اسلامی لبنان، سید هاشم صفی الدین رضوان الله، از یک سو جنبه دیگری از رسوایی رژیم جنایتکار صهیونیستی و سکوت ناجوانمردانه بین المللی را آشکار کرد. مجامع و دولت های خواستار حقوق بشر و از سوی دیگر فریاد ظلم و عجز را به گوش مردم مقاوم لبنان و فلسطین رساند.

گرچه رفتار خشونت آمیز اردوگاه صهیونیستی در ماه های اخیر موجب اندوه و ماتم دوستان و همرزمان جبهه مقاومت شده است، اما درخت تنومند آزادی و مقاومت به برکت خون های ریخته شده ای که فیض شهادت را به دست آورد، پربارتر از گذشته است. به امید وعده الهی و نابودی و زوال نظام. این شورش اسرائیل و کشورهای وابسته به آن است که به لطف خداوند متعال به زودی آن را تجربه خواهیم کرد.

شهادت مجاهدین مجاهد را به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، همرزم و همرزم سیدتصاف، شهید سید حسن نصرالله و ملت سرافراز لبنان و فلسطین تسلیت عرض می نمایم. من و صفی الدین احدیت، نصرت و پیروزی نهایی امت اسلامی را در مبارزه و جهاد با ستمگران و مستکبران آرزومندیم.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان شامگاه چهارشنبه (دی آبان) با صدور بیانیه ای از شهادت رئیس شورای اجرایی آن در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت خبر داد و اعلام کرد که سیدهاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی آن جریان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. بیروت

سید هاشم صفی الدین در سال 1964 در شهر دیر قانون النهار در جنوب لبنان در خانواده ای سرشناس و با نفوذ اجتماعی به دنیا آمد. او از زمان تاسیس حزب الله در سال 1982 به جنبش حزب الله پیوست و از سال 1992 ریاست شورای اجرایی آن را بر عهده داشت و بر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی حزب الله نظارت می کرد. او یکی او یکی از هفت عضو شورای مشورتی و تصمیم گیری حزب الله بود. صفی الدین در سال 1998 به عضویت هیئت مشورتی حزب الله درآمد و سپس به ریاست شورای اجرایی آن جنبش ارتقا یافت. در سال 1998، او دومین مرد بزرگ حزب الله شد و سپس ریاست شورای جهادی (بالاترین نهاد نظامی حزب الله) را بر عهده گرفت. حزب الله). صفی الدین همچنین در نوامبر 2010 به عنوان فرمانده نظامی منطقه جنوب منصوب شد.

۵۷۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما