به گزارش مانیبان، سید محسن موسوی زاده عضو شورای اسلامی شهر با تاکید بر اهمیت یکسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: در واقع زمانی می توانیم به قله های پیشرفت در کشور برسیم که در جامعه الگوهایی داشته باشیم و از آنها پیروی کنیم. تا امکان ارتقا و پیشرفت در کشور فراهم شود.

نماینده مردم اهواز باوی حمیدیه و کارون در ادامه تاکید کرد: بازنشستگان ما الگوی مدیریت رفتاری و تربیتی در همه عرصه های جامعه هستند بنابراین نباید فکر کنیم که نسبت به یک فرد بازنشسته بی تفاوت هستیم چرا که این افراد با تجربه بیشتر. و دانش می تواند به بهبود و توسعه جامعه کمک کند و باید از تجربیات آنها استفاده کرد. نماینده مردم در مجلس دوازدهم ضمن انتقاد از وجود ابهامات در قانون بازنشستگی افزود: متأسفانه قانون بازنشستگی ما ابهامات و مشکلات زیادی دارد، مغایرت هایی که امروز در صندوق های بازنشستگی به ویژه در صندوق تامین اجتماعی داریم. صندوق بازنشستگی کشوری که بالغ بر 400 میلیارد تومان است. یکی از این وجوه در بودجه امسال 300 میلیارد تومب را به صندوق دیگری اختصاص می دهیم، اما این باعث تورم می شود.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دوازدهم اصلاح قانون بازنشستگی را راهکاری برای کنترل تورم دانست و ادامه داد: برای کنترل تورم ابتدا باید برای سن بازنشستگی برنامه ریزی شود که تعیین آن مشکل است. و سودآور نیست اشتغال و همچنین رفع کسری بودجه. ما باید صندوق های بازنشستگی داشته باشیم تا بتوانیم با اصلاحات تورم را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان دست به دست هم دهند، تصریح کرد: در واقع باید نسبت نیروی فعال و بازنشسته ما در صندوق های بازنشستگی اصلاح شود تا به استاندارد جهانی برسد چرا که اصلاح نظام بازنشستگی و دستیابی به استانداردهای جهانی می تواند تضمین کننده پرداخت حقوق مناسب به بازنشستگان باشد، بدون شک حقوق آنها باید حداقل متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و این یکسان سازی متناسب با نرخ تورم می تواند تا حدودی کیفیت زندگی آنها را تضمین کند. جلوگیری از اثرات نامطلوب تورم

موسوی زاده در پایان بر همکاری دولت و مجلس برای اصلاح یکسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی که در مجلس با مسئولان دولت برگزار شد، نمایندگان نیز در تلاش هستند تا دغدغه های دولت و موانع را برطرف کنند. و قانون هفتم توسعه برای پیشرفت کشور در امور بازنشستگان باید مانند سایر قوانین مشابه اجرا شود.

اعضای هیات مدیره و بازرسان مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور روز سه شنبه در دیدار با دکتر احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالبات بازنشستگان را با وی مطرح کردند.

در این جلسه اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور ضمن تبریک هفته وحدت به دکتر میدری خواستار اجرای کامل مواد 54 و 96 قانون تامین اجتماعی شدند. قانون، اعمال تناسب حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، پرداخت یک میلیون تومان بابت تناسب، نظارت بر تصویب لایحه دو فوریت تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس و پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود. بازنشستگان

بیان مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی مستقیما به وزیر کار/ دکتر میدری: تناسب حقوق بازنشستگان قانون است.

همچنین اعضای هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور اعلام کردند که حق بیمه بیمه عمر و بیمه تکمیلی بازنشستگان با وجود کسر از حقوق ماه هاست به شرکت های بیمه پرداخت نشده است. و خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی به ویژه مصوبه 130 همتی مجلس برای امسال حائز اهمیت است به همین دلیل از جناب عالی (وزیر رفاه اجتماعی) تقاضای تحقق آن را داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر اینکه تناسب حقوق بازنشستگان یک قانون است، گفت: امیدواریم با تصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس، اجرای تناسب تضمین شود.

دکتر میدری تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به همراه کانون عالی کارگران بازنشسته کشور به کار خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: چالش های پیش روی صندوق های بازنشستگی یک معضل جدی در کشور است که باید با همفکری همه به ویژه دولت و مجلس حل شود.

همچنین اعضای هیات مدیره و بازرسان مرکز عالی با دکتر اسماعیل گرجی پور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی دیدار و ضمن تبریک انتصاب ایشان تاکید کردند. در اجرای سریعتر یکسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران.

در ادامه جلسه اصل سه جانبه گرایی با حضور شرکای اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد سیاست کلی و ابلاغی مدیریت در تامین اجتماعی برای اجرای آن پیگیری شود.

همچنین اعضای هیات مدیره و بازرسان مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با دکتر علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و در خصوص موضوعات مرتبط به بحث و تبادل نظر پرداختند. با او همراه شد و از زحماتش تشکر کرد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما