اخبار روز

واکنش سازمان ملل به از سرگیری جنگ در غزه!/جزئیات

به گفته کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از سرگیری جنگ در غزه را “فاجعه بار” است.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای گفت که وضعیت غزه فراتر از بحران است. بسیاری از فلسطینی ها در معرض خطر کشته شدن یا «اجبار به مناطقی از غزه هستند که بسیار شلوغ و غیربهداشتی هستند».

وی گفت: اظهارات اخیر رهبری سیاسی و نظامی اسرائیل مبنی بر برنامه ریزی آنها برای گسترش و تشدید تهاجم نظامی بسیار نگران کننده است.

ترکیه به همه طرف‌های درگیر «تعهدشان برای امکان‌سازی و تسهیل ارسال سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان نیازمند در سراسر نوار غزه را یادآوری کرد».

روز جمعه پس از پایان سکون هشت روزه درگیری ها، جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا صبح جمعه ساعت 10 آذر از اول دسامبر 2023، توقف درگیری ها بین اسرائیل و حماس یا آتش بس موقت در غزه به پایان رسید، زیرا ضرب الاجل آغاز شده با میانجیگری قطر و تبادل اسرا تمدید نشد.

در 15 اکتبر 2023، گروه های مقاومت فلسطین عملیات غافلگیرانه ای به نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز درگیری در 3 دسامبر 1402 به پایان رسید. آتش بس موقت چهار روزه یا توقف تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس برقرار شد.

پس از پایان آتش بس موقت چهار روزه حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس 48 ساعته به توافق رسیده اند. حماس همچنین اعلام کرد که با قطر و مصر برای تمدید آتش بس موقت بشردوستانه برای دو روز دیگر بر اساس همان مفاد آتش بس قبلی به توافق رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین در 16 مهرماه برای جبران شکست و توقف عملیات مقاومت، از غزه (جنوب فلسطین) حمله غافلگیرانه‌ای به نام «طوفان الاقصی» را علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند. واقع در تمام گذرگاه های نوار غزه در حال حاضر در نزدیکی نوار غزه است. بمباران این منطقه و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود عملا به تل آویو چراغ سبز و مجوز ادامه کشتار وحشیانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا