به گزارش مانیبان؛ علی اکبر رحیمی گفت: دبیر کمیته بحران استانداری در آنجا حضور داشت و معدن مجبور به پرداخت تمام هزینه ها از جمله هزینه انتقال متوفی به محل مورد نیاز شد، آمبولانس در اختیار وی قرار گرفت. به خانواده های متوفی اسکان داده شد. وی افزود: اگر فردی ادعا می کند که چنین اتفاقی افتاده است به دبیرخانه کمیته بحران شهرستان در فرمانداری مراجعه و آن فرد را معرفی کند تا رسیدگی شود و پول را برگرداند.

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس افزود: علاوه بر این شرکت معدن برای هر متوفی 200 میلیون تومان و برای مصدوم 50 میلیون تومان رزرو کرده است و پس از طی مراحل قانونی، این مبلغ به خانواده پرداخت می شود. .

وی گفت: این شایعات در حالی منتشر شد که مردم طبس از همان ساعات اولیه این حادثه دلخراش، اسکان رایگان برای همراهان آن مرحوم و مجروحان را اعلام کرده بودند و تمام مهمانسراهای شهر نیز در اختیار خانواده های این افراد قرار گرفت. و ما 90 مهمان را به صورت رایگان پذیرایی می کنیم. اسکان می دهیم و خدمت می کنیم.

رحیمی افزود: هزینه دفن و حمل متوفی توسط شرکت معدنی پرداخت شده است. وی با اشاره به اعزام 6 قربانی انفجار مین گفت: 22 نفر از خانواده های این جانباختگان اسکان و غذای رایگان دریافت کردند.

فرماندار ویژه طبس تصریح کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند چرا که این شایعات سوء استفاده از وضعیت موجود است.

وی افزود: اجساد متوفی را در طبس غسل و کفن کردند تا خانواده ها نگران این اقدامات نباشند مگر اینکه خانواده ای با رضایت خود بدون غسل و کفن از متوفی مراقبت کرده باشد.

رحیمی گفت: اجساد به صورت رایگان با خودروی مخصوص حمل شدند. وی با بیان اینکه چهار مصدوم این حادثه در بیمارستان طبس بستری هستند، ادامه داد: حال عمومی آنها خوب است. آنها هم اکنون در بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس تحت مراقبت هستند. فرماندار ویژه طبس در پاسخ به این سوال که این معدن از چه زمانی آغاز به کار می کند؟ وی گفت: شرکت مینرجو در این معدن چندین جبهه کار داشت که 1700 نفر در آن مشغول به کار بودند اما حادثه در یکی از جبهه ها اتفاق افتاده و این مکان در حال حاضر بسته است بنابراین تا بازسازی و تامین امنیت نمی توان کار دیگری انجام داد.

حادثه انفجار مین حوالی ساعت 21:00 روز شنبه 31 شهریور 1403 بر اثر انتشار ناگهانی گاز متان در این معدن، 2 بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفت و طبق آخرین آمار رسمی، 65 معدنچی دچار حادثه شدند و در آن شیفت قفل شدند.

عملیات امداد و نجات برای خارج کردن معدنچیان محبوس شده در معدن تا بامداد چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع 49 جسد از تونل های معدن خارج شد و این حادثه 16 مجروح برجای گذاشت. یکی مجروحان پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شدند و تعداد کشته شدگان به 50 نفر رسید.

استان خراسان جنوبی دارای 12 شهرستان و مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :