به گزارش مانیبان، یکی از اعضای کمیته صنعت و معدن پارلمان اروپا با بیان اینکه در صورت واردات خودرو سازندگان، کاهش قیمت خودرو قطعا محقق نخواهد شد.

علی حدادی گفت: هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صامت جلسه مهمی برگزار کرد. یکی یکی از موضوعات مهم او حوزه خودرو بود.

وی افزود: در بخش خودروسازان و در بخش‌های مهمی مانند قطعه‌سازان و گمرک و واردات خودرو نقص‌هایی در کیفیت خودروهای داخلی وجود داشت. تامین ارز برای واردات نیز بر عهده بانک مرکزی است و گمرک باید این امر را تسهیل کند، زیرا واردات تعادل و رقابت را از نظر کیفیت و واردات فراهم می کند.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صلح به این کمیسیون دعوت شده اند زیرا عرضه ارز در این زمینه بسیار مهم است. تامین بخشی از ارز توسط بانک مرکزی برای اجرای این طرح یک تعهد قانونی و مصوب است.

وی تصریح کرد: در قانون مصوب، دولت وظیفه اولیه تامین ارز را دارد. وزیر صمت همچنین اعلام کرد که در 20 روز گذشته تمام تلاش خود را برای تسهیل واردات انجام داده و در آینده به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

حدادی تصریح کرد: کمیسیون صنایع به موضوع ورود آسان خودرو به کشور به طور کامل رسیدگی خواهد کرد. در داخل نیز به دنبال استانداردسازی و حل مشکلات قطعه سازان هستیم. در این زمینه سازمان استاندارد تمام تلاش خود را برای استانداردسازی قطعات انجام خواهد داد.

وی افزود: بخش مهمی از مقررات داخلی واردات خودرو دچار مشکل شد. در اینجا وزارت حراست و بانک مرکزی وظیفه سختی دارند که باید به طور کامل انجام دهند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی تصریح کرد: در این قانون تلاش شده تا مشکل انحصار خودرو حل شود و افراد حقیقی در این امر مشارکت کنند. اگر واردات قانونی خودرو انجام شود مطمئنا تعادل خوبی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: مطمئن هستیم با واردات خودرو تاثیرات خوبی بر قیمت خودرو خواهیم داشت و انحصار تولید داخل شکسته می شود. علاوه بر این، این رویکرد نیز تا حد زیادی مشکل مصرف بالای بنزین را حل می کند.

حدادی تصریح کرد: اگر این واردات از طریق خودروسازان انجام شود قطعا قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت. این یک واقعیت نیست.

وی افزود: کمیته صنایع کمیسیون صنایع و معادن باید جلسات نظارت بر کیفیت و ارزیابی را همراهی کند. امیدواریم نتیجه این جلسات حل مشکلات خودرو به صورت عملی و واقع بینانه باشد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما