در دنیای امروز، مردم تا آنجا که می توانند از فناوری استقبال می کنند تا سرعت تولید مدرن خود را افزایش دهند. ساخت هواپیماهای مافوق صوت، قطارهای سریع السیر و خودروهایی با سرعت فوق العاده نمونه هایی از این گونه محصولات هستند. اما امروز کسی نیست که از فرد خوش شانس دلیل این همه سرعت را بپرسد.

پذیرفته شده به گزارش همشهری آنلاین! وقتی سوار سریع ترین خودروی جهان می شوید، هزاران کیلومتر از نقطه A تا نقطه B را سریعتر از قبل طی می کنید و سریعتر به مقصد می رسید، اما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پس تماشای کوه ها و دشت های اطرافتان چطور؟ پس لذتی که از مسیر به دست می آورید کجا می رود؟

بد نیست بدانید در گوشه ای از این دنیای به سرعت در حال تغییر، جایی هم هست که سرعت طرفداران زیادی ندارد. مکانی در قلب کوه های آلپ، در دل طبیعت سوئیس. زرمات و سنت. قطار Swiss Glacier Express که دو استراحتگاه کوهستانی به نام سنت موریتز را به هم متصل می کند، رکورد کندترین قطار جهان را در اختیار دارد. این قطار در بهترین حالت 290 کیلومتر را در 8 ساعت طی می کند، یعنی با سرعتی در حدود 36 کیلومتر در ساعت و شاید کمی بیشتر از سرعت یک دوچرخه معمولی.

البته این قطار هم مسافران خودش را دارد. مسافرانی که عجله ای برای رسیدن به مقصد ندارند و ترجیح می دهند با ماشین سواری از کوه های آلپ عبور کنند و در مسیر از تونل ها و پل ها عبور کنند، می توانند از پنجره های قطار به استقبال طبیعت بکر این مناطق بروند.

این قطارها دارای پنجره های پانوراما هستند تا مسافران بتوانند با این سرعت کم از طبیعت لذت ببرند. این قطار در سفر تفریحی ۸ ساعته خود از ۲۹۲ پل و ۹۱ تونل عبور می کند.

هیجان سفر با کندترین قطار دنیا

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما