اخبار روز سینما جهان

هوش مصنوعی هالیوود را کلافه کرد؛ بازیگران به خطر افتادند

فیلمنامه نویس نسخه 1989 فیلم اکشن Road House از ام جی ام و مالک آن آمازون شکایت کرده و آنها را به نقض حق چاپ در بازسازی متهم کرده است.

به گفته دیجیاتو، این شکایت ادعا می‌کند که آمازون از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی صدای بازیگران برای تکمیل بازسازی خانه جاده در جریان اعتصابات هالیوود در سال 2023 استفاده کرده است که تا حد زیادی تولید این فیلم را متوقف کرد.

“لنس هیل فیلمنامه نویس آمریکایی در نوامبر 2021 دادخواستی را برای بازپس گیری حقوق فیلمنامه ای که هم نسخه اصلی Road House و هم نسخه آمازون بر اساس آن بود، به اداره حق نسخه برداری ایالات متحده ارائه کرد. در آن زمان، آمازون مالک حقوق بود. به رود هاوس به دلیل تصاحب کتابخانه فیلم MGM، اما این مالکیت قرار بود در نوامبر 2023 منقضی شود.آبان 1403) منقضی شود.

استفاده از هوش مصنوعی در صدای بازیگران فیلم خانه جاده

هیل ادعا می کند که آمازون حق چاپ او را نادیده گرفته و برای تولید نسخه بازسازی شده عجله کرده است. حتی این شرکت از هوش مصنوعی مولد استفاده کرده است تا روند تولید فیلم در جریان اعتصابات عقب نماند. او با این شکایت می خواهد جلوی اکران این فیلم را بگیرد. نسخه بازسازی شده Road House قرار است در تاریخ 21 مارس اکران شود (2 فروردین) در شبکه Prime Video آمازون پخش شود.

آمازون و ام جی ام به طور قاطع استفاده از هوش مصنوعی برای جایگزینی یا بازسازی صدای بازیگران را رد کرده اند. سخنگوی MGM گفت که استودیو به صراحت به سازندگان فیلم دستور داده است که از هوش مصنوعی در فیلم استفاده نکنند. آمازون همچنین گفت که چندین ادعا در این دعوی کاملاً نادرست است و این شرکت معتقد است حق چاپ Road House منقضی نشده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا