نگر علی بر این اساس تست سرعتسرعت اینترنت ثابت در ایران به 15.28 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت همراه به 37.36 مگابیت بر ثانیه رسیده است. رتبه این کشور در اینترنت تلفن ثابت با 2 پله ارتقاء به 154 و در اینترنت همراه با 3 رتبه به 73 رسیده است. دور.

در بین شهرهای مورد بررسی، تهران از نظر اینترنت ثابت در رتبه 110 قرار دارد و پس از آن مشهد با 119 اینترنت همراه، تهران در رتبه 172 و مشهد در رتبه 177 قرار دارند.

شکاف دیجیتالی عمیق در خاورمیانه

ایجاد پوشش فیبر نوری در چندین کشور خاورمیانه از جمله بحرین، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی منجر به افزایش سرعت اینترنت خط ثابت و بهبود قابل توجه جایگاه آنها در جهان شده است. رتبه بندی؛ حمایت دولت در تسریع استقرار فیبر برای همگام شدن با تقاضا برای خدمات داده و اطمینان از دسترسی جهانی به اینترنت پرسرعت عامل اصلی رشد این کشورها بوده است.

با نگاهی به قرارگیری دو شهر جده و ریاض در رتبه بندی Speedtest می توان گفت که پوشش فیبر نوری در عربستان در حال حاضر محدود به شهرهای بزرگ است. در امارات متحده عربی علاوه بر تامین زیرساخت اینترنت فیبر نوری، تقاضا برای بسته های اینترنت فیبر نوری از طریق تخفیف تقویت شده و جایگاه این کشور در مقایسه با کشورهای جهان و خاورمیانه بهبود یافته است. رشته اینترنت ثابت .

در بحرین، تنظیم‌کننده ارتباطات از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) خواسته است تا سرعت بسته‌های فیبر را دو برابر کنند و در عین حال قیمت‌ها را در سطوح قبلی حفظ کنند. شایان ذکر است که قطر اولین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بود که بسته های پهنای باند ثابت مصرف کننده را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه ارائه کرد. سال گذشته، این کشور حداقل سرعت را به 1 گیگابیت در ثانیه افزایش داد و در عین حال بر روی بسته‌های فیبر گران‌تر تخفیف داد. این ابتکارات منجر به تغییر قابل توجهی در جایگاه کشور در رتبه بندی سرعت اینترنت خط ثابت شد.

طبق نمودار بالا، تهران و مشهد تنها شهرهای ایران هستند که بهترین اتصال اینترنت پایدار را دارند، اما با میانگین سرعت 36 و 33 مگابایت بر ثانیه، تهران و مشهد در کنار شهرهای کشورهای جنگ زده مانند عراق، سوریه، یمن و افغانستان ایستاده اند.

وضعیت بد اینترنت همراه در شهرهای پرسرعت کشور نیز مشهود است. در بین شهرهای مورد بررسی در سراسر جهان، تهران با سرعت 15.93 مگابایت بر ثانیه و مشهد با سرعت 13.83 مگابایت بر ثانیه به ترتیب در رتبه 172 و 177 قرار دارند.

زنگ اینترنت به صدا درآمد/ 6 پله تا کابل افتاد!

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، ایران از رقابت اینترنتی در خاورمیانه عقب مانده است و در شرایطی قرار دارد که برای مبارزه با فقر، توسعه آموزش، ارتباطات، تجارت جهانی و بهبود اقتصاد بیش از پیش به این ابزار نیاز دارد.

زنگ اینترنت به صدا درآمد/ 6 قدم تا سقوط کابل!

با توجه به سکوت مقامات آماری، اطلاعات مربوط به تعداد افراد مبتلا به فقر مطلق در ایران متناقض است. این را باید گفت یکی یکی از کاربردهای اینترنت رهایی مردم از فقر است و در این زمینه تقویت سرعت و کیفیت آن توسط دولت امری حیاتی است. مردم کشورهای در حال توسعه از طریق اینترنت به بخش‌های اقتصادی مدرن دسترسی دارند و آنها را قادر می‌سازد تا با درگیر شدن در مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی از راه‌های مختلف درآمد کسب کنند.

مشکل دیگری که کشور در این سال ها با آن دست و پنجه نرم می کند، شکاف آموزشی است. با اتصال به اینترنت و فناوری های جدید، کشورهای جهان سوم می توانند شکاف آموزشی بین جمعیت شهری و روستایی را کاهش دهند. اینترنت بدون شک ارزان ترین و موثرترین وسیله اتصال است. با دسترسی به آن، مردم کشورهای در حال توسعه می توانند به راحتی با یکدیگر و سایر جوامع ارتباط برقرار کنند. بنابراین هرگونه محدودیت در اینترنت مانعی بر سر راه توسعه و رشد اقتصادی کشور است.

54227

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما