مهرداد لواسانی – یکی یکی از پیش نیازهای مهم رشد و پیشرفت، شریک ساختن جامعه و نخبگان در تصمیم گیری است. با توجه به مشکلاتی که به دلیل سوء مدیریت و بی تدبیری و همچنین محدودیت های ناشی از تحریم ها گریبانگیر کشور شده است، امروز هر چه مردم بیشتر در صحنه حضور داشته باشند این امر ضروری است. ، با مردم صحبت کرد، آنها را شریک تصمیم گیری قرار داد و آرزوهایشان را برآورده کرد، همدلی و هم افزایی را تا حد امکان مدنظر قرار داد و برای تحقق آنها تلاش کرد.

شعارها، برنامه‌ها و تصمیم‌های مسئولان تنها در سایه همراهی و همراهی مردم اجرا می‌شود و لازم است با همکاری مردم، اهداف دولت را پیش ببریم، خوشبختانه مسیری که ریاست‌جمهوری محترم طی کرده‌اند. آشتی و شعارها و برنامه‌هایی که وی در جریان مبارزات انتخاباتی ارائه کرد، این امیدواری را ایجاد کرد که برخلاف گذشته، این بار مردم نیز در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند.

تاریخ گواه این است که هر بار مردم را در تصمیم گیری ها دخالت داده ایم، موفق و پیروز بوده ایم که نمونه ای از دفاع مقدس است. یکی یکی از مبانی انقلاب اسلامی تاکید بر نقش مردم است. در نظام اسلامی مردم سرمایه واقعی محسوب می شوند و همین سرمایه و امانت است که باعث پیشرفت کشور می شود.

به یاد داریم که رهبر انقلاب اسلامی در اولین روز از سال 1401 بر وحدت و همدلی مردم و مسئولان تاکید کردند و فرمودند: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار، تلاش و جدیت هستیم نیاز به همدلی، هم افزایی؛ همدلی و هم افزایی ملت عزیزمان، وحدت و وحدت کلمه. همچنین نیازمند همکاری و همدلی روزافزون مسئولان کشور هستیم. آنها باید به یکدیگر کمک کنند. کسانی هستند که در خط مقدم هستند. دیگران باید به آنها کمک کنند، از آنها حمایت کنند و سه قوه مسلح، نیروهای مسلح و سایرین در بخش های مختلف باید به یکدیگر کمک کنند، با یکدیگر همدل باشند و ملت به معنای واقعی با مسئولان کشور همدل، حمایت و کمک کنند.

البته توصیه رهبری برای این سخنرانی نبود و ایشان همواره این توصیه را به مسئولان می رساند. خوشبختانه انتصابات در دولت چهاردهم و توجه به اقوام و زنان و توجه به دیدگاه های سیاسی دیگر نشان از تحقق این مهم دارد. البته برای تجربه رضایت مردم و همدلی و هم افزایی دولت و ملت باید سریعتر حرکت کنیم تا ماشین آلات پیشرفت کشور سریعتر حرکت کند.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما