هشدار برای ژرمن ها ؛ مشتریان چینی حالا خودروهای داخلی را به بنز و ب ام و ترجیح می دهند

خودروسازان آلمانی مانند بی ام و، مرسدس بنز و فولکس واگن سال هاست که سهم خوبی از بازار خودرو چین دارند و بخش قابل توجهی از سود خود را از این کشور به دست می آورند. اما آمارهای جدید نشان می دهد که این روند رو به پایان است و برندهای معروف اروپایی با کاهش سهم بازار و کاهش فروش دست و پنجه نرم می کنند.

دزدگیر برای برندهای لوکس آلمانی

بر اساس آخرین گزارش خودرو، داده های سه ماهه اخیر تصویر تیره ای از وضعیت بازار چین برای برندهای آلمانی نشان می دهد. بر اساس این داده ها، فروش بی ام و در چین 30 درصد، پورشه با 19 درصد افت و فروش فولکس واگن و مرسدس بنز به ترتیب 15 و 13 درصد کاهش داشته است.

این کاهش فروش به این معنا نیست که چینی ها دیگر علاقه ای به خرید خودرو ندارند، بلکه ترجیح می دهند پول خود را صرف برندهای داخلی با فناوری های جدیدتر و قیمت های مناسب تر کنند. به عبارت دیگر خودروهای چینی با قیمت کمتر و امکانات بیشتر جایگزین خودروهای اروپایی شده اند.

هشدار برای ژرمن ها ؛ مشتریان چینی حالا خودروهای داخلی را به بنز و ب ام و ترجیح می دهند
هشدار برای ژرمن ها ؛ مشتریان چینی حالا خودروهای داخلی را به بنز و ب ام و ترجیح می دهند

بر اساس گزارش بلومبرگ، سهم خودروسازان آلمانی در بازار چین به 15 درصد رسید در حالی که قبل از شیوع ویروس کرونا این رقم 25 درصد بود. وضعیت بازار خودروهای برقی نیز چندان مساعد نیست. اگرچه برندهایی مانند فولکس واگن، پورشه، بی ام و و مرسدس بنز انواع مدل های الکتریکی را در سبد محصولات خود دارند، اما تنها 10 درصد از بازار خودروهای برقی را در اختیار دارند.

چرا چینی ها به خودروهای داخلی روی آورده اند؟

مشتریان چینی معتقدند خودروهای داخلی از نظر کیفیت ساخت و امکانات بهتر از رقبای آلمانی هستند و در عین حال ارزان تر هستند. مثلا ماشین BY دی Dolphin با قیمتی در حدود 14052 دلار در مقایسه با Volkswagen ID.3 با 18290 دلار برد مشابه و عملکرد بهتری دارد.

در جدول زیر می توانید مشخصات و قیمت برخی از مدل های چینی و آلمانی را با هم مقایسه کنید.

مدل برد (کیلومتر) صفحه نمایش (اینچ) شتاب 0 تا 100 (ثانیه) قیمت (تومان آمریکا)
عجب دی دلفین 420 کیلومتر ۱۰.۱ ۷.۳ ۱۴,۰۵۲
فولکس واگن ID.3 450 کیلومتر ۱۲.۹ ۷.۶ ۱۸,۲۹۰
G6 در حال انقضا 580 کیلومتر ۱۵ ۶.۶ ۲۸,۱۴۶
BM و iX1 510 کیلومتر ۱۰.۷ 8.6 ۴۲۲۲۶
ES6 جدید 100 کیلووات ساعت 625 کیلومتر ۱۲.۸ ۴.۵ ۵۵, ۷۵۷
مرسدس بنز EQE 609 کیلومتر ۱۲.۸ 5.1 ۷۱,۸۰۸

همکاری به جای تقابل مستقیم

در حال حاضر رقابت با برندهای رو به رشدی مانند Bay Way دیXopeng (Xiaopeng) و Niue برای آلمانی ها یک ماموریت غیرممکن به نظر می رسد. از طرفی بازار اروپا و آمریکا از نظر کمیت و سرعت رشد قابل مقایسه با بازار چین نیست. این عوامل باعث شده تا خودروسازان آلمانی به جای مقابله با رقبای چینی، با آنها همکاری کنند. به این ترتیب آلمانی ها می توانند مانند رقبای خود خودروهایی با قیمت مناسب در سبد محصولات خود داشته باشند.

باید منتظر ماند و دید که آیا این سیاست می تواند به بازیابی جایگاه خودروسازان آلمانی در چین کمک کند یا همچنان شاهد افول و در نهایت پایان ماجراجویی آنها در بزرگترین بازار خودروی جهان خواهیم بود.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما