هدیه ویژه دولت به عروس و دامادها در آستانه عید سعید قربان

براساس تفاهم نامه کمیسیون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و کمیساریای امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، 200 میلیون تومان وام کار به زوج های روستایی متولد دهه 60 با سود بانکی 4 درصد پرداخت می شود. امسال.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص پرداخت 200 میلیون تومان وام کار قرض الحسنه به زوج های متولد 60 کشور. امروز چهارشنبه ساعت 12 در دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری انجام شد.

سید امیرحسین مدنی در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه هدف از این تفاهم نامه حمایت از آموزش خانواده، تحکیم و تعالی در مناطق روستایی، عشایری و محروم کشور است، گفت: بر اساس تفاهم نامه امروز 200 میلیون تومان است. از وجوه ارائه شده توسط این نماینده تامین می شود. وام مسکن 4 درصد امسال به زوج های روستایی متولدین دهه 60 پرداخت می شود.

کمیسر توسعه روستایی در مناطق روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: اعطای این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل در اجرای سیاست های جوانان و موالید جمعیت و اجرای برنامه های مشترک در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید آیت‌الله رئیسی به روستاها و مناطق محروم، دستاوردهای دولت سیزدهم را در تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و اشتغال روستایی در روستاها تشریح کرد و گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار ویژه‌ای انجام شد مناطق روستایی کشور که در دولت های گذشته بی نظیر بود.

مدنی افزود: در این دولت 6 هزار و 880 کیلومتر راه آسفالته، 32 هزار کلاس درس، آسفالت راه در 15 هزار روستا، مقاوم سازی 740 هزار واحد مسکونی روستایی، آبرسانی به 5 هزار و 283 روستا، اینترنت 7 هزار و 500 روستا، 3054 روستا، گازرسانی به 6 روستا وجود دارد. روستاها، ساخت 519 واحد خانه بهداشت، برق‌رسانی 510 روستا و احداث 242 واحد شبکه جامع مراکز بهداشتی درمانی با مجموع 28 هزار و 527 پروژه با اعتبار بیش از 161 هزار میلیارد تومان در 25 هزار و 751 روستا انجام شد. .

معاون توسعه روستایی مناطق روستایی و مناطق محروم کشور درباره آمار اشتغالزایی در روستاهای کشور افزود: در دولت سیزدهم با تسهیلات 140 تلاش 952 هزار و 635 نفر در روستاها ایجاد شد.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی در خصوص راه اندازی ستاد عبادت چله به یاد شهید آیت الله رئیسی گفت: در قالب این ستاد بیش از 4 میلیون خدمت توسط بیش از 260 هزار نفر به یاد این شهید انجام شد. آیت الله رئیسی و افتتاح حدود 3700 پروژه دولتی نیز به این ستاد اضافه می شود.

در این مورد، انسیه خزعلی در سال گذشته نیز به عنوان بخشی از تفاهم نامه قبلی از میزان وام پرداختی به زوج های روستایی در دهه 60 خبر داد و گفت: باید شرایط اعطای وام توسط بانک ها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام استفاده کنند. .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: با توجه به اینکه مردان برای اشتغال از روستاها به شهرها مهاجرت می کنند، این تفاهم نامه در افزایش جمعیت و فرزندآوری و برعکس برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان بسیار موثر خواهد بود. /تسنیم

واریز 500 میلیون تومان برای دهه شصت

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تمدید مهلت ثبت نام وام 1403 خبر داد.

انسیه خزعلی در این خصوص گفت: در نیمه دوم سال 1400 بود که موضوع مشوق ازدواج برای متولدین دهه 60 و ساکن روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر با کارمزد 4 درصد مطرح شد. این شامل افراد دارای تابعیت ایرانی، عشایر یا ساکنان روستاها یا شهرهای کمتر از 20000 نفر، زوج های مجرد و افراد دارای تاریخ تولد در دهه 1960 در دوره تاریخی است. فروردین 1360 تا 29 اسفند این تأسیسات در سال 1369 حفظ شده است.

وی ادامه داد: با وجود فرصت های محدود، در سال 1400 حدود 400 زوج توانستند از این وام بهره مند شوند. این امر در سال 1401 به دلیل عدم تخصیص بودجه محقق نشد، اما در سال 1402 دوباره با مبلغ بیشتری شروع شد.

به گفته وی، مجموع این تسهیلات 500 میلیون تومان است که 100 میلیون تومان آن تسهیلات ازدواج، 200 میلیون تومان خرید اقساط جهیزیه و 200 میلیون تومان وام کار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ثبت نام بیش از 2300 زوج در سامانه ثبت نام و معرفی حدود 1200 زوج واجد شرایط به بانک ها برای دریافت این وام، تاکید کرد: اعطای این تسهیلات در سال 1403 تمدید شد.

خزعلی در ادامه توضیح داد: تا زمانی که بودجه وجود دارد محدودیتی برای کسانی که شرایط دریافت این وام را دارند وجود ندارد.

با تصویب شورای اسلامی، قرار است امسال 3 میلیون و 400 هزار نفر وام ازدواج و فرزند دریافت کنند. تعداد متقاضیان در صف سال گذشته به 3.8 میلیون نفر رسید و برای حل این مشکل بیش از 800 منبع نیاز است. اما منابع قرض الحسنه در دسترس شبکه بانکی در سال جاری تنها 300 حمت است.

شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در شورای اسلامی در نشست با رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای به صفر رساندن صف وام ازدواج نیازمند بیش از 800 تلاش از سوی منابع بانکی هستیم.

در این جلسه شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات باید منجر به ایجاد تفاهم مشترک بین دولت و مجلس در حوزه منابع و مصارف شود، اظهار داشت: شکاف اطلاعاتی بین قوه مقننه و عملاً در بین سیاستگذاران بی اثر شده است و نمونه بارز آن را می توان در برخی تصمیمات و قوانین مشاهده کرد.

وی با اشاره به تکلیف بودجه سالانه به شبکه بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: بر اساس مصوبه مجلس امسال 3 میلیون و 400 هزار نفر وام ازدواج و فرزند دریافت می کنند که با احتساب متقاضیان در نوبت در سال گذشته خواهد بود. 3.8 میلیون نفر و کاهش این صف به صفر نیاز به بیش از 800 تلاش منابع دارد. این در حالی است که کل منابع قرض الحسنه تا 300 سال در اختیار شبکه بانکی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در اجرای سیاست اعتباری موفق بوده است، اما نگرانی از ماندگاری این سیاست جدی است و اگر برای تامین مالی بدون رشد نقدینگی اقدامی صورت نگیرد، عملا فشارها منجر به کنار گذاشتن این سیاست خواهد شد. خط مشی.” . بانک مرکزی باید در اجرای قانون تامین مالی مشارکت فعال داشته باشد.

مرد تنکابن نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سیاست ارزی بانک مرکزی و تاثیر آن بر بخش های اقتصادی گفت: ضمن نظارت و نظارت بر اجرای هر برنامه و سیاستی در حوزه ارز و پول و تولید. اعتبارات، تقویت نقاط قوت و رفع مستمر مشکلات برای تقویت اعتبار بانک مرکزی در بین فعالان اقتصادی ضروری است.

وی با اشاره به اجرای قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، گفت: برای اجرای این قانون باید ساختار و ارکان بانک مرکزی بر این اساس تغییر کند و بانک مرکزی مجلس را در اجرای آن مشارکت دهد. این قانون به دلیل اینکه اجرای کامل آن تنها به کارشناسان بانک بستگی دارد.

تصمیم دولت برای بازپرداخت وام ازدواج

چندی پیش بهادری جهرمی در زمینه تسهیلات بدهی اعم از تسهیلات اعتباری بانکی و وام ازدواج افزود: موضع دولت در این خصوص کاملاً مشخص است، یعنی هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم در جلسات شورای عالی مسکن. در عملکرد سازمان مالیاتی در زمینه پیش بینی ضمانت های اجرایی قانون در زمینه عدم پرداخت مالیات مشخص است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: نرخ رشد نقدینگی 42 درصدی که در ابتدای دولت سیزدهم به این دولت سپرده شد، مدیریت اقتصادی کشور با افت رشد 23 درصدی با این نرخ نقدینگی مواجه شد.

وی در پایان گفت: نگاه دولت به مسائل اقتصادی صرفا جنبه اقتصادی دارد و دولت هیچ نگاه سیاسی به این موضوعات ندارد و با نگاه اقتصادی دولت مشکلاتی مانند تورم، نرخ بیکاری و رکود اقتصادی به وجود می آید. در مسیر درمان با سرعت بیشتری حل خواهد شد.

منبع:گسترش نیوز

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما