محمدرضا گلزار و امین حیایی در اوایل دهه 80 با بازی در فیلم کمدی «کما» توجه بسیاری را به خود جلب کردند و در چند اثر به عنوان یک زوج کمدی خنده دار ظاهر شدند. درست است که اجرای آنها در کنار هم در هیچ اثری به اندازه «کما» موفق نیست. نبود اما همکاری آنها تا اواسط دهه نود ادامه یافت.

به گزارش بازتاب آنلاین، محمدرضا گلزار و امین حیایی برای اولین بار با هم بودند که هر کدام به اندازه کافی معروف شدند و متوجه شدند که همراهی آنها به یک اتفاق بزرگ در سینما تبدیل شده است. نگاهی داریم به همکاری این زوج در کارهای مختلف.

خوردن | آرش معیریان 1382

فیلم «کما» آغاز همکاری گلزار و حیایی است.

محمدرضا گلزار و امین حیایی از بزرگترین سوپراستارهای سینمای ایران در اوایل دهه 80 بودند. حضور هرکدام برای دریافت فیلم کافی بود. قرار گرفتن این دو نفر در کنار هم در «کما» به کارگردانی آرش معیریان چنان شور و شوقی را در بین تماشاگران ایجاد کرد که این فیلم در روزهای ابتدایی فروش خوبی داشت. بخش عمده ای از جذابیت فیلم به خاطر بازی این زوج و ترکیب جذابی بود که ایجاد کردند. حیایی در قالب پسری نسبتاً بی سواد پایین شهر ظاهر شد که زیاد حرف می زد و راه می رفت و آداب نمی دانست. گلزار تجربه کمدی نداشت اما همان جدیت و شخصیت نسبتاً سطح بالایی که داشت در کنار شخصیت ضد اجتماعی حسن در اجرای حیایی بسیار به چشم می آمد. فیلم «کاما» در سال 1382 موفق به فروش یک میلیارد و 300 میلیون تومانی شد.

شام عروسی ابراهیم وحیدزاده 1384

همکاری محمدرضا گلزار و امین حیایی با این فیلم آغاز شد
امین حیایی و محمدرضا گلزار در نمایی از فیلم «شام عروسی» با هم بازی می کنند.

دو سال پس از موفقیت «کما»، ابراهیم وحیدزاده این دو بازیگر را به فیلم «شام عروسی» دعوت کرد. البته حضور گلزار در این فیلم بسیار محدود بود و او فقط در سکانسی به نام خودش به عنوان مهمان حضور داشت. داستان در مورد خانواده ای به ظاهر ثروتمند است که اخیراً ورشکست شده اند و می خواهند از فرصت استفاده کنند و دخترشان را به عقد یک پسر ثروتمند درآورند. حیایی نقش مهندس باهر، پدر عروس را بازی کرد. مردی که در ظاهر جدی و مستبد به نظر می رسد، اما مدام خود را درگیر موقعیت های خنده دار می بیند و قسمت قابل توجهی از بار کمیک فیلم بر دوش او می افتد. در یک صحنه او را می بینیم که قرص ایکس مصرف می کند و تعادل خود را از دست می دهد. اینجا با ماشین محمدرضا گلزار تصادف کرد. گلزار که متوجه می شود ذهنش سر جای خودش نیست، می نشیند، حرکات موزون او را تماشا می کند و می خندد. این فیلم در سال 2015 حدود 900 میلیارد فروخت و در رتبه چهارم جدول فروش سالانه قرار گرفت.

شیشوبیش | بهمن گودرزی | 1389

همکاری محمدرضا گلزار و امین حیایی با این فیلم آغاز شد
«شیش و بش» با حضور زوج گلزار و حیایی با استقبال مردم مواجه شد.

محمدرضا گلزار و امین حیایی در فیلم شیش و بش به کارگردانی 1388 بهمن گودرزی دوباره با هم همکاری کرد و یک کمدی را تبدیل به یک فیلم موفق کرد. آنها نقش دو دوست جنایتکار را بازی کردند که به جرم کلاهبرداری به زندان می افتند و این اسارت به نفع آنها تمام می شود. آنها در زندان با پیرمردی آشنا می شوند که نقشه گنج را به آنها می دهد. گنجی که تکه های آن در خانه شخصی دفن شده و از شما می خواهد که بروید و این قطعات را کنار هم بگذارید و گنج را کامل کنید. پس از خروج از زندان، زندگی آنها تغییر می کند. این فیلم به اندازه «کما» موفق است. نبود اما او می دانست چگونه پای بسیاری از تماشاگران را به سینما باز کند. در سال 2010 منتشر شد و 1 میلیارد و 800 میلیون تومبا فروخت. در نمودار فروش آن سال بعد از «اخراجی ها 3»، «آقایان ممنوع» و «جدایی نادر سیمین» در رتبه چهارم قرار گرفت.

ساخت ایران محمد حسین لطیفی 1390

همکاری محمدرضا گلزار و امین حیایی با این فیلم آغاز شد
«ساخت ایران» اولین تجربه گلزار در سریالی است که در آن با امین حیایی همبازی است.

اولین حضور محمدرضا گلزار در شبکه داخلی در سریال «ساخت ایران» در سال 1390 بود که در آن زمان محمدحسین لطیفی پروژه «قلب یخی» را رها کرده بود و تصمیم گرفت این سریال را در فضایی متفاوت بسازد. او دست روی موفقیت زوج امین حیایی و محمدرضا گلزار گذاشت اما حاصل کار آنها به یک اثر بزرگ تبدیل شد. اولین قرار نبود گلزار در این سریال بازی نکرد اما یک بار به این سریال اضافه شد و به دلیل حضور این ستاره نقشی فرعی بر عهده گرفت. تا جایی که زنده‌یاد خشایار الوند نویسنده سریال از این پروژه انصراف داد. علاوه بر اینها، سریال بارها با مشکلات مالی مواجه شد و تعطیل شد و اختلاف بین تهیه کننده و کارگردان یکی دیگر از عوامل ضعف کار شد. شمال

ساخت ایران 2 برزو نیک نژاد 2017

همکاری محمدرضا گلزار و امین حیایی با این فیلم آغاز شد
مشان کیایی در فصل دوم «ساخت ایران» به زوجی که امین حیایی و محمدرضا گلزار تشکیل می دادند پیوست.

فصل اول «ساخت ایران» تاثیر چندانی نداشت اما با این وجود ادامه آن را برزو نیک نژاد ساخت. گلزار و حیایی در سال ۱۳۹۶ در سریال ساخت ایران ۲ به کارگردانی برزو نیک نژاد جلوی دوربین رفتند. فصل دوم این سریال موفق نبود و حتی به گفته خیلی ها کیفیت پایین تری نسبت به سری اول داشت. زوج حیایی و گلزار کمکی به افزایش جذابیت موقعیت های کمدی سریال نکردند و این برند نتوانست دوباره احیا شود. تا فصل سوم «ساخت ایران» به کارگردانی بهمن گودرزی ساخته شد دیگر خبری از گلزار نیست نبود و جو به طور کلی تغییر کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما