آرین پارس برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز موتورهای الکتریکی وارداتی میتسوبیشی و لاماری را به نمایش گذاشت.

شرکت های متعددی در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز شرکت کرده و پا به این نمایشگاه گذاشته اند و این شرکت ها سعی کرده اند محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهند. یکی از جمله این شرکت ها که با استقبال خوبی مواجه شده است می توان به شرکت آرین پارس موتور اشاره کرد. این شرکت امسال با شکوه تمام به نمایشگاه خودرو شیراز آمده و علاوه بر محصولات مونتاژی خود مانند خانواده لاماری، خودروهای وارداتی خود مانند میتسوبیشی اوتلندر و میتسوبیشی ASX را نیز به بازار عرضه کرده است. نمایشگاه. در این مقاله سعی داریم نگاهی به غرفه آرین موتور در بیست و یکمین نمایشگاه موتور شیراز داشته باشیم.

بازگشت میتسوبیشی با آرین موتور

آرین موتور که پیش از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی مسئولیت واردات محصولات میتسوبیشی را بر عهده داشت، اکنون پس از سال ها بار دیگر این مسیر را در پیش گرفته و انتظار می رود به زودی این محصولات به فروش برسند. میتسوبیشی این شرکت برای ورود به بازار ایران دو محصول میتسوبیشی را در غرفه خود در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز به نمایش گذاشت. یکی از جمله میتسوبیشی اوتلندر است.

نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس اوور جمع و جور است که پیش از این سابقه حضور در ایران را داشته است اما متاسفانه قانون منع واردات خودروهای خارجی باعث لغو فروش این خودرو در ایران نیز خودروهای 5 و 7 نفره شد. خودروهای تک چرخ متحرک و دو چرخ وارد بازار ایران می شوند.

حالا نمونه ها میتسوبیشی اوتلندر که در نمایشگاه خودرو شیراز حضور دارد، از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده می کند که می تواند قدرتی معادل 160 تولید کند. رزومه و گشتاور نهایی 280 نیوتن متری را از طریق گیربکس CVT به چرخ ها منتقل می کند.

نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز
نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

یکی دیگر از محصولات برند میتسوبیشی که در غرفه آرین موتور به چشم می خورد، میتسوبیشی است ASX نسل های قبلی این خودرو نیز در بازار ایران حضور داشتند و شرکت آرین پارس موتور بار دیگر این خودرو را وارد بازار ایران خواهد کرد. قلب این کراس اوور ژاپنی یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند 148 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده تولید کند. CVT انتقال به چرخ. بدون شک استفاده از این موتور می تواند گزینه مناسبی برای بازار ایران باشد زیرا حساسیت کمتری به کیفیت بنزین دارد.

تمامی نسخه های لاماری در شیراز

در چند سال گذشته نام شرکت آرین پارس موتور با لاماری گره خورده است و نسخه های مختلف لاماری در هر نمایشگاه خودرو در کشور پای ثابت غرفه شرکت آرین پارس موتور هستند. طبق معمول نسخه های مختلف لاماری نیز در نمایشگاه خودروی شیراز حضور دارند یا تفاوت این است که آرین موتور یکی از اعضای جدید خانواده لاماری را به نام لاماری ایما تمام برقی معرفی کرده است.

نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز
نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

اسم واقعی ایما لاماری تمام برقیForting Lighting در واقع محصولی از شرکت دانگ فنگ است که بر روی پلتفرم EMA-E توسعه یافته و از این نظر مشابه دیگر اعضای خانواده لاماری است. سکو نیروی محرکه محصول جدید گروه موتور آرین پارس توسط یک موتور تمام برقی تامین می شود که می تواند 200 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر تولید کند. گشتاور تولید با کمک این موتور و باتری های 85.9 کیلووات ساعتی آن، این خودرو با یک بار شارژ کامل باتری می تواند مسافت 630 کیلومتری را طی کند که رقم بسیار خوبی است.

نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز
نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

یکی دیگر از اعضای خانواده لاماری، لاماری ایما هیبرید چند ماه از ارائه و راه اندازی و رسیدن به دست مصرف کنندگان می گذرد. این خودرو از نظر ظاهری شباهت بیشتری به نسخه بنزینی لاماری ایما دارد، اما امکانات نسخه هیبریدی لاماری از امکانات بیشتری نسبت به نسخه بنزینی برخوردار است. نیروی محرکه لاماری ایما هیبریدی توسط یک موتور الکتریکی بنزینی تامین می شود. این موتور الکتریکی بنزینی می تواند حداکثر قدرتی در حدود 174 اسب بخار و گشتاور نهایی 300 نیوتن متر تولید کند و نیروی تولید شده را از طریق گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز
نگاهی به غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

اما مطمئناً بزرگترین عضو خانواده لاماری، اما لاماری با موتور بنزینی است که نسبت به دو مدل دیگر سابقه حضور طولانی تری در بازار ایران دارد و چند سالی است که در بازار خودرو ایران حضور دارد. همانطور که می دانید نام اصلی Lamari Emma Forting T5 EVO است که در واقع محصولی از شرکت دانگ فنگ می باشد. این خودرو از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می برد که در مجموع می تواند 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این خودرو نیرو از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما