بهرام رادان در دیگر فیلم «صبحانه با زرافه ها» به خوبی از عهده نقش کمدی پیچیده ای برآمد و وجه دیگری از توانایی های خود در عرصه بازیگری را به مخاطب ارائه کرد. «آتش بس 2» و «بارکد» قبلاً خودشان را ثابت کرده بودند. ژانر کمدی
به گزارش بازتاب آنلاین، کارنامه بهرام رادان پر از نقش های متفاوت و چالش های مهم است; بازیگری که با وجود موفقیت در یک نقش، از تکرار آن سرباز می زند و در انتخاب هایش تنوع نقش ها بسیار مهم است. از زمانی که به عنوان بازیگر در اکران سینما حضور داشته، او را در نقش های مختلفی دیده ایم. از ایفای نقش عاشقان جوان و تاجران قدرتمند گرفته تا جانبازان، ورزشکاران، معتادان به مواد مخدر و …. یکی یکی از مهم ترین چالش های کارنامه رادان حضور در آثار کمدی است. اگرچه او به عنوان یک کمدین شناخته نمی شود، اما می داند چگونه با فضا و موقعیت های کمیک به خوبی همذات پنداری کند و تأثیر دلپذیری از خود به جای بگذارد. او این روزها در فیلم «صبحانه با زرافه ها» به کارگردانی سروش صحت قله جدیدی را فتح کرده و امضای دیگری را در کارنامه خود ثبت کرده است.
ازدواج صورتی منوچهر مصیری | 1383
سابقه حضور بهرام رادان در آثار کمدی به سال 1392 برمی گردد و او در فیلم ازدواج صورتی به کارگردانی منوچهر مصیری بازی کرد. رادان از سال ۱۳۷۹ وارد سینما شد و قبل از اولین کمدی خود در فیلم هایی چون «آواز قو»، «گا خونی»، «شمعی در باد»، «سربازان جمعه»، «گیلان» و… بازی کرده بود. او زمانی پیشنهاد بازی در این فیلم را پذیرفت که در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و با بازی در فیلم «شمعی در باد» به کارگردانی پوران درخشنده در کانون توجه قرار گرفت. با این حال تصمیم گرفت با نقش و جایگاه جدید خود را محک بزند. «ازدواج صورتی» یک کمدی تجاری بود، اما رادان در کنار زنده یاد خسرو شکیبایی و فاطمه گودرزی نقشی را ایفا کردند که حداقل تا آن زمان برای سینما تازگی به نظر می رسید. مرد جوانی که برای بدست آوردن پول به زنی همسن با مادربزرگش پیشنهاد ازدواج می دهد و باید با چالش های این تصمیم روبرو شود.
بی پول حمید نعمت الله 1387
رادان پس از این تجربه به سراغ فیلمهای مهمی چون «حکم»، «تقاطع»، «قرن» و «کنعان» رفت و با هر یک بار دیگر قدرت بازیگری خود را به نمایش گذاشت. تا اینکه «بی پولی» حمید نعمت الله پیش آمد; فیلمی که می تواند یکی او را یکی از بهترین های دوران حرفه ای رادان می دانند. درست است که نمی توانیم «باپولی» را کمدی بدانیم، اما نعمت الله در این فیلم هم مانند اکثر کارهایش نوعی کمدی گروتسک را تجربه کرد و رادان با این نوع کمدی خیلی خوب کنار آمد. شخصیت ایرج در «بی پولی» نماینده افرادی بود که تغییر طبقه اجتماعی را نمی پذیرند و حاضرند برای حفظ موقعیت خود حتی بدترین شرایط را تجربه کنند. نقطه قوت اصلی رادان در این فیلم توانایی او در نشان دادن احساسات واقعی شخصیت ایرج بود. تضاد بین آنچه او در واقعیت تجربه می کرد و آنچه در ظاهر نشان می داد آنقدر باورپذیر بود که احساس می کردیم در همان موقعیت گرفتار شده ایم.
آتش بس 2 | تهمینا میلانی 2013
شش سال بعد از «بیپولی» در قسمت دوم «آتش بس» با تهمینه میلانی همکاری کرد. این فیلم پس از موفقیت قسمت اول با بازی محمدرضا گلزار و مهناز افشار ساخته شد و این بار قرار بود چالش های زوجی با بازی رادان و میترا حجار را به تصویر بکشد. رادان این بار نقش مردی را بازی کرد که مجبور بود قرار گرفتن در موقعیت هایی را که برای همسرش نمی خواهد بپذیرد. مدام با همسرش دعوا می کرد و مستاصل می شد و دوباره به خط اصلی باز می گشت. شاید «آتش بس 2» نتوانست به اندازه قسمت اول این فیلم موفق باشد، اما رادان با بازی در این فیلم، نوع جدیدی از کمدی را بین زن و شوهر تجربه کرد. یکی یکی از برگه های برنده این فیلم محسوب می شد.
بارکد مصطفی کیایی 2014
بهرام رادان در سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم بارکد به کارگردانی مصطفی کیایی اوج موفقیت خود را با بازی در نقش کمدی تجربه کرد. به همراه محسن کیایی زوج جذابی را تشکیل دادند. زن و شوهری که با تصمیمات و رفتارشان مصداق بارز ابله و ابله بودند. رادان در نقش حامد اگرچه کمتر از دوستش میلاد با بازی محسن کیایی احمق است اما مدام تصمیمات عجیبی می گیرد و موقعیتش را به خطر می اندازد. با مدل مو و خالکوبی روی گردن او متفاوت از همیشه به نظر می رسید.
صبحانه با زرافه سروش صحت 1402
حالا رادان با بازی در فیلم صبحانه با زرافه ها به کارگردانی سروش صحت ثابت کرده است که با بازی در نقش های کمدی به اوج بلوغ رسیده است. شاید در ابتدا به نظر برسد که سبک بازیگری رادان با دیگر شخصیت ها سازگاری ندارد و همه آنها در کمدی تجربه بیشتری نسبت به رادان دارند، اما هر چه جلوتر می رویم متوجه می شویم که مطمئنا صحت در انتخاب بازیگر روی این بازیگر حساسیت بیشتری به خرج داده و بار بیشتری را بر دوش او گذاشته است. او در واقع بار اصلی معنای فیلم بر دوش این بازیگر است. رادان علاوه بر انطباق با فضای کمدی فیلم، باید کاری می کرد تا به عنوان پسری احساسی، تنها و با آرزوهای بزرگ پذیرفته شود و مفهوم مهم فیلم را منتقل کند. “صبحانه با زرافه ها” یکی یکی از مهم ترین و عمیق ترین فیلم های کمدی این روزهای اخیر است که رادان در کنار دیگران توانسته است امضای دیگری از خود به جای بگذارد.