به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، ذبیح الله سلمانی معاون سرمایه انسانی این سازمان با اشاره به جلسات و برگزاری جلسات متعدد با با حضور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون کار و تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از تصویب پیشنهاد این سازمان مبنی بر تناسب حقوق بازنشستگان خبر داد. 29/07/1403 هیئت وزیران.

سلمانی با بیان اینکه اگر مستمری فردی کمتر از 90 درصد حقوق و پاداش کارمند مشابه و معادل باشد، گفت: مابه التفاوت حقوق این دسته از بازنشستگان را تا 90 درصد حقوق و پاداش محاسبه می کنیم. کارمند مشابه و معادل. و 40 درصد آن در سال جاری در ردیف جداگانه مصوبه قانونی قرار می گیرد و با توجه به تفاوت تناسب حقوق 1403 مشمول افزایش سالیانه در سال های آینده می شود.

وی افزود: اگر در نتیجه تناسب مستمری انفرادی افزایش نیافته باشد و یا 40 درصد مبلغ ما متفاوت محاسبه شده باشد، کمتر از 10 درصد تعیین شده در بند (1-2) بند (الف) تبصره (الف) است. 15) قانون بودجه سال 1403 کشور باشد. یعنی اگر این مبلغ کمتر از یک میلیون تومان باشد، حداقل مبلغ تعدیل تا مبلغ ذکر شده به عنوان مابه التفاوت ما پرداخت می شود.

پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای بند «1» بند «ر» ماده «28» قانون برنامه هفتم پیشرفت و همچنین بند «ر» تبصره «6» قانون بودجه سال 1403 کل کشور که دولت را مکلف کرده است نسبت به تعدیل حقوق بازنشستگان تا 90 درصد حقوق و پاداش مشمول کسر کارکنان مشابه و مساوی اقدام کند.

همچنین بر اساس آیین نامه اجرایی تناسب حقوق بازنشستگان مصوب 1392/01/05 هیأت وزیران، میزان قابل پرداخت به مشمولان باید براساس میانگین حقوق و پاداش مشمول کسورات مشابه باشد. و کارکنان معادل در پایه، رتبه، طبقه، گروه یا سایر عناوین مشابه باید بر اساس 30 سال سابقه پرداخت بیمه محاسبه و پرداخت شوند.

لازم به ذکر است در اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی مذکور، جداول مربوط به شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان برای انواع زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری از جمله مشمولان قانون مدیریت خدمات عمومی، معلمان وزارت . آموزش و پرورش، قضات و کارمندان قوه قضائیه، اساتید و اساتید غیر دانشگاهی وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، فنی و حرفه ای، سازمان انرژی اتمی، دیوان محاسبات کشور و غیره. ، برای سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور در این جداول مربوط به موضوعات قانون مدیریت خدمات عمومی، معلمان وزارت آموزش و پرورش، اعضای غیرهیئت علمی وزارت بهداشت. و آموزش پزشکی و سایر جداول تهیه و به مسئولین ابلاغ شد و بر اساس اطلاعات دریافتی از دستگاه های اجرایی ذیربط در حال تهیه است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما