در حالی که در سال‌های اخیر نتایج نظرسنجی‌ها درباره میزان بیننده محصولات سینمای خانگی به اطلاع عموم نمی‌رسد، اخیراً نتایج نظرسنجی انجام شده در مرکز تحلیل‌های اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است. که تعداد بینندگان این محصولات را در اواسط تابستان امسال نشان می دهد. مشخص می کند

به گزارش ایسنا، در این نظرسنجی که از 10 تا 14 شهریورماه با نمونه گیری 1200 نفر از جمعیت بالای 15 سال کشور انجام شد،زخم کاری: انتقام» با 15.9 درصد و «در پایان شب» با 13.3 درصد و «داریوش» با 11 درصد و «فقر» نیز با 3.8 درصد در انتهای جدول قرار دارند.

در رده برنامه های غیر نمایشی «جوکر» بانوان با 20.5 درصد بیشترین مخاطب را دارد و پس از آن «آهنگ شب» با 18 درصد قرار دارد. «گل یا پوچ» با ۷.۵ درصد و «دیزی» با ۴ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس این نتایج، در هر دو گروه برنامه و سریال، محصولات پلتفرم فیلمو پیشتاز هستند و پس از آن محصولات پلتفرم فیلم نت با فاصله حدود 2.5 درصد قرار دارند. آماری که نشان از سهم بیشتر این دو پلتفرم در بازار دارد. تنها سری پلتفرم نماوا در بین سریال ها رتبه چهارم را کسب کرده است.

استقبال زنان از «جوکر» این است که در زمان نظرسنجی تنها دو قسمت از فصل زنانه این برنامه پخش شده بود و شاید با انتشار قسمت های بعدی تعداد بینندگان تغییر کرده باشد.

نکته جالب این است که اگرچه دوره نظرسنجی نصف شده است مرداد تا نصف شهریور و «در پایان شب» 17 روز مانده به شروع این دوره به پایان رسید اما همچنان دومین سریال پربیننده این روزها در خانه است. به نظر می رسد بخش قابل توجهی از مخاطبان مدتی پس از پایان پخش این سریال را تماشا می کردند و شاید حتی با افزایش بازخوردهای مثبت، آن را تماشا کردند.

آمار بیننده فصل سومزخم کاری در حالی که کمتر از 16 درصد است دی مهدی نقویان رئیس سیمافیلم در ماه 1402 تعداد بینندگان فصل دوم این اثر را 20 درصد اعلام کرد. اگرچه احتمالاً مرکز برگزارکننده این دو نظرسنجی متفاوت است، اما با توجه به درصد قابل توجهی از تفاوت، به نظر می رسد “زخم کاری«ونگاه» بیننده کمتری نسبت به فصل دوم داشت و نارضایتی مخاطبان از «زخم کاری: بازگشت» در تعداد بینندگان فصل سوم آن تاثیرگذار بوده است.

از سوی دیگر، در شرایطی که معمولاً سریال های نمایشی مخاطبان بیشتری نسبت به رئالیتی شوها و تاک شوها دارند، در این بازه زمانی «جوکر» و «آهنگ شبانه» بیش از همه سریال هایی که در حال پخش هستند بیننده را جذب کرده اند. مخاطبان بیشتر و هزینه بسیار کمتر محتوای غیر نمایشی این فرض را به وجود می آورد که شاید در آینده ای نزدیک پلتفرم ها نسبت به گذشته مسابقات و برنامه های گفتگو را ایجاد و پخش کنند و تولید سریال کمتر از الان شود. .

در این مدت برنامه های رئالیتی «پدرخوانده»، تاک شوهای «35 میلی متری» و «اسفنجی» و مسابقه «کارمانی» هم پخش شد که هیچ کدام به مرز 4 درصد بیننده نرسید!

در این بین مخاطبان مافیای کم واقعیت «پدرخوانده» با حضور سلبریتی ها به عنوان شرکت کننده و سعید ابوطالب به عنوان تهیه کننده و کارگردان قابل توجه است و این برنامه در فصل اول با استقبال خوبی مواجه شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما