به منظور تامین برق پایدار در جزیره تنب بزرگ و در نظر گرفتن شرایط حساس کشور و به ویژه شرایط خاص جزایر سه گانه ایرانی، این ژنراتور با ظرفیت تولید 1500 کیلووات به بهره برداری رسید. .

مدیرکل برق جزایر هرمزگان از نصب و راه اندازی مولد برق جزیره استراتژیک تنب بور و همچنین تامین و توزیع بهینه برق در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، امیر قبادی از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تامین برق پایدار در جزیره تنب بزرگ و با در نظر گرفتن شرایط حساس کشور و به طور خاص. شرایط ویژه سه جزیره ایرانی با هدف تامین برق پایدار. این ژنراتور با ظرفیت تولید 1500 کیلووات وارد گردش شد.

وی با اشاره به اینکه این ژنراتور حدود چهار سال راکد بود، گفت: با تلاش نیروهای بهره بردار برق جزیره، تعمیرات اساسی این ژنراتور با موفقیت به پایان رسید و پس از تامین نقدینگی 120 میلیارد ریالی، بزرگ توانست. ژنراتور برق با موفقیت به پایان رسید.

مدیر برق جزایر هرمزگان تامین برق جزایر یکی وی این مهم را یکی از اولویت های شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان دانست و افزود: این ژنراتور به تنهایی می تواند بیش از 70 درصد بار برق رسانی این جزیره مهم را تامین کند.

بوموسی، تنب بزرگ و تنگ کوچک از جمله سه جزیره ایرانی هستند که به دلیل مجاورت با آبراه های بین المللی و تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در منطقه، هم از نظر موقعیت جغرافیایی و هم از نظر اهمیت دریایی برای کشور اهمیت فراوان و استراتژیکی دارند. آبهای خلیج فارس این منطقه برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار مهم است.

شهر ابوموسی یا بوموسی شامل جزایر بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، بیگ فارور و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با 12 کیلومتر مربع مرکز این شهرستان در آبهای خلیج فارس در 75 کیلومتری بندرلنگه و 57 کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما