به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در حاشیه این رزمایش اظهار داشت: هدف اصلی این برنامه سنجش ارزیابی و آمادگی دستگاه های حاکمیتی است تا در صورت وقوع قطع برق در سراسر کشور تحت شرایط بحرانی خاص ژنراتورهای اضطراری روشن می شوند
سید محمد حسینی نژاد با اشاره به اینکه رزمایش سراسری قطع برق توسط شرکت توانیر برنامه ریزی و ابلاغ شد، یادآور شد: بر اساس اعلام مرکز فرماندهی این رزمایش، برق مراکز مهم بدون اطلاع قبلی و سطح آمادگی نیروها قطع شد. تجهیزات مربوطه کافی نبود در مواقع بحران و قطع برق، دیزل ژنراتورها برای استقرار سریع آزمایش می شدند.
وی تصریح کرد: این رزمایش که با شعار «پدافند غیرعامل، برنامه ریزی امروز، امنیت فردا» و رمز «یا الله» به طور همزمان در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان و در جریان آبان ماه اجرا شد. 13 مرکز در مقطعی قطع شد.
وی گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده توسط ستاد رزمایش این شرکت، تیم های عملیاتی متشکل از کارشناسان، تکنسین ها و پرسنل عملیاتی در قالب شش گروه در مجموع 16 نفر به محل های رزمایش تعیین شده اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش معاون هماهنگ کننده، معاون مهندسی و مدیر انرژی و پدافند غیرعامل سپاه استان سمنان، نماینده پدافند غیرعامل استانداری، قائم مقام مدیرعامل، رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیز حضور داشتند. گروهی از شرکت آبفای استانی قسمت سپاه، معاون بهره برداری و مدیریت شرکت برق منطقه ای استان، رئیس شورای هماهنگی مدیران بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان، فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج نور و حضور 26 نفر از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در ویدئو کنفرانس با شرکت توانیر به نمایندگی از سردار دکتر جلالی، رئیس سازمان. پدافند غیرعامل کشور با قطع برق این 13 دیزل ژنراتور آغاز شد که به طور متوسط ​​ظرف 10 تا 20 ثانیه شروع به کار کردند و با انجام موفقیت آمیز این مانور، برق دستگاه های مربوطه پس از 15 دقیقه مجدداً به شبکه برق عمومی وصل شد. عملیات
حسینی نژاد افزود: این رزمایش برق ساختمان مرکزی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان را نیز از نظر خاموشی و آمادگی دیزل ژنراتور این ساختمان در مواقع بحران مورد بررسی قرار داد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما