پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است تیم نکونام دومی در بیست و سومین دوره لیگ برتر دست کمی از قهرمانی ندارد.

شاهین بیانی در گفت وگو با تسنیم، درباره نایب قهرمانی تیم فوتبال استقلال در بیست و سومین دوره لیگ یک فوتبال، اظهار داشت: لیگ تمام شده است و حتی اگر استقلال قهرمان نمی شد، دست کمی از قهرمانی نداشت. 67 امتیاز و یک امتیاز جلوتر از پرسپولیس نشان می دهد که آنها نتایج خوبی کسب کردند. شاگردان جواد نکونام با همه مشکلات در جایگاه دوم قرار گرفتند که کمتر از قهرمانی است نبود. استقلالی ها با وجود تمام اتفاقاتی که برای استقلال افتاده از تیم خود راضی هستند.

وی افزود: اگر استقلال در بازی با نساجی مازندران بیشتر فشار می آورد، قهرمان می شد پایان لیگ، سرنوشت قهرمانی در دستان استقلال است. استقلال تا بازی با نساجی سرنوشت قهرمانی خود را در دست داشت و سپس آن را به پرسپولیس سپرد. پرسپولیس از این شرایط نهایت استفاده را کرد و قهرمان شد. اینکه قهرمان لیگ ایران در روز پایانی مشخص شد به معنای پایان خوشی برای استقلال است. شاید در حال حاضر هوادار از قهرمان نشدن تیمش ناراحت باشد اما وقتی به فصل نگاه می کند به این نتیجه می رسد که کادر فنی و بازیکنان استقلال زحمت کشیده اند. همه ما فقط از قهرمان نشدن ناراحتیم.

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال در واکنش به اعتراض استقلالی ها به گل مشکوک پرسپولیس خطاب به مس رفسنجان گفت: تا زمانی که سیستم VAR وارد فوتبال ایران نشود این مشکلات پابرجاست. با وجود اینکه همه گل پرسپولیس را دیده اند، هنوز حرف و حدیث ها زیاد است. داوری در فوتبال ایران به دلیل کمبود امکانات و عدم استفاده از سیستم VAR از دنیا عقب است. پرداختن به این مشکلات الان دردی را دوا نمی کند و استقلال قهرمان نمی شود اما شاگردان جواد نکونام در مقایسه با سایر تیم ها از دست داوران شکست خوردند. اگر آرش رضوند در همان بازی با نساجی مازندران با خطای پنالتی گرفتار می شد، سرنوشت قهرمانی تغییر می کرد. اگر کمک داور بازی پرسپولیس و مس رفسنجان گل را آفساید اعلام می کرد، سرنوشت قهرمانی تغییر می کرد. در واقع یک پرچم سرنوشت قهرمانی ایران را تغییر داد و در نتیجه استقلال شکست خورد.

بیانی درباره توصیه خود به جواد نکونام برای فصل آینده خاطرنشان کرد: کادر فنی استقلال امسال وقت دارد و قرارداد نکونام نیز مشخص است. استقلال سال گذشته با اضافه شدن دیرهنگام نکونام ضربه خورد، اما امسال آنها زمان دارند و باید تیمی قدرتمند بسازند و تیمی بسازند که مردم از آن لذت ببرند. همه می گفتند استقلال دفاعی بازی می کند اما درباره اینکه چرا نکونام از این تاکتیک استفاده کرد صحبتی نکردند. او منابع لازم برای فوتبال هجومی را نداشت. حالا نکونام می داند استقلال چه تیمی می خواهد و گزینه های کافی برای جذب بازیکن و ساختن یک تیم قدرتمند دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما