اخبار روز سینما

معرفی فیلم حوض نشانی. سایت بازتاب آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: حوض ناجیه.

سال انتشار: 1391

ژانر: درام

کارگردان: مازیار میری

تهیه کننده: منوچهر محمدی

فیلمنامه نویس: حامد محمدی

موسیقی: سعید انصاری

بازیگران: شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرفایی، سفراد فرزامی، سیامک احسایی و الهام کردا.

خلاصه داستان

مریم و رضا با بقیه فرق دارند، این یک تفاوت ساده نیست، بلکه خیلی بزرگ است، هر دو دارای معلولیت ذهنی هستند و باید سعی کنند به دیگران نشان دهند که این اختلاف بزرگ را با معجزه عشق حل کردند. اما پذیرفتن این تفاوت برای تنها پسرشان که بر خلاف آنها کاملا سالم است و مانند بقیه مردم از خانه فرار می کند، بسیار سخت است…

در مورد فیلم

حوض نقاشی فیلمی ایرانی ساخته مازیار میری در سال ۱۳۹۲ است که در سی و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

حوزه نشچی یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است که با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان مواجه شد اما با بی احترامی جشنواره فیلم فجر مواجه شد. این فیلم در سایت معتبر imdb امتیاز خوب 7.4 را کسب کرده است. 5000 نفر به این فیلم امتیاز دادند.

خوب است بدانید:

«استخر نقاشی» فیلمی مناسب برای تماشای خانوادگی است. این فیلم خانواده ای را نشان می دهد که پدر و مادرشان معلول هستند و پسر این خانواده آرزوی داشتن والدین سالم را دارد. سهیل دلیل محدودیت هایش را معلولیت پدر و مادرش می داند و اگر بتواند فرزند خانواده دیگری شود، به هر چیزی که می خواهد می رسد. اکثر کودکان والدین خود را با دیگران مقایسه می کنند و دوست دارند پدر و مادری بر اساس خواسته ها و علایق خود داشته باشند، اما آنچه باید آموخت این است که هر فردی باید خانواده خود را آن گونه که هست بپذیرد و دوست داشته باشد. پیامی که این فیلم به مخاطب منتقل می کند این است که اعضای خانواده با وجود اختلافات هنوز دوست داشتنی هستند و می توانند زندگی شیرین و خوبی را در کنار هم داشته باشند.

فهرست جوایز سینمایی

فیلم حوض نخی در سی و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر نامزد دریافت سه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (نگار جواهریان)، بهترین فیلمبرداری (محمد آلادپوش) و بهترین طراحی صحنه و لباس (آتوسا قلمفرسایی) شد و در پایان موفقیت آمیز. دو سیمرغ گرفت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا