پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: در چشم باد

جنسیت: ملودرام تاریخی

سال انتشار: 1389

نویسنده: مسعود جعفری جوزانی

کارگردان: مسعود جعفری جوزانی

تعداد قسمت ها: 44

بازیگران:

پارسا پیروزفر
تغییرات دیرهنگام
سعید نیک پور
ستاره صفر
محمدرضا هدایتی
نیوشا ضیغمی
اکبر عبدی
قمر خلیلی
لاله اسکندری
سحر جعفری جوزانی
جهانگیر الماسی
رضا شفیعی جم
هومن سیدی
متخصصان فریبا نجات نعمت
گلاره عباسی
طناز طباطبایی
تیرانداز شکاف
مصطفی زمانی
سام درخشانی
محمود پاک نیت
ارسلان قاسمی
سعید راد
فخرالدین صدیقه شریف
فرخ نعمتی
حبیب الله عبدالرزاق

خلاصه سریال

سیر اصلی تاریخ در چشم باد، روایت بخشهایی از تاریخ معاصر ایران است که از سالهای پایانی دوره قاجار شروع شده و تا فتح مجدد خرمشهر در دوران دفاع مقدس ادامه دارد. اتفاقات سریال در قالب بیوگرافی شخصیت های اصلی داستان می گذرد که مهمترین آنها شخصیتی به نام میرزا حسن ایرانی و خانواده اش است. میرزاحسن یکی از یاران میرزاکوچک خان به همراه خانواده پدرش آقا بزور، همسرش گلنسا و دو پسرشان نادر و بیژن در روستایی نزدیک رشت زندگی می کنند. عباس برادر میرزاحسن که پس از سقوط جمهوری در رشت به صف مبارزان پیوست، در تلاش است تا خانه ای برای او و نامزدش رعنا بسازد. این خانه را می توان نمادی از کشور دانست. پس از شهادت میرزا و شکست جنگلی ها، میرزا حسن وارد تهران می شود. گویی مشعل آتش بزرگی را با خود می برد تا قبل از خاموش شدن کامل آن را به مکانی امن برساند. آتشی بر خانه عباس افتاد و آن را ویران کرد. میرزاحسن در تهران به خانه دوست قدیمی خود می رود و زندگی جدیدی را با او در چاپخانه آغاز می کند که قبل از جنگ در آنجا معلم بود. آقا حسام، یکی دیگر از دوستان میرزاکوچک و از دوستان نزدیک میرزاحسن، به همراه همسرش مه لقا و دخترش لیلی، خانواده ایرانی میرزاحسن را در مهاجرت پرمخاطره به تهران همراهی می کنند. آقا حسام اصالتاً تاجیک است و هم زبان و هم ریشه ایرانیان است. او که با طبع و ادب و آزادی خواهی و عدالت خواهی خود برای مبارزه با میرزا به رشت رفته بود، در بدو ورود به تهران با دخالت یک خبرچین در دروازه قزوین دستگیر شد. رابطه خانوادگی میرزاحسن و آقا حسام، فراز و نشیب های دو عضو خانواده و عشق بیژن و لیلی که ریشه در دوران کودکی آنها دارد، منشأ بسیاری از اتفاقات بعدی سریال است.

https://azadisq.com/Portals/0/images/content/1401/%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8 %AF-1.jpg?ver=FSJgg4OcLVHgjAB-vReY5A%3d%3d

نوآوری و ابتکار جالب در تولید عناوین در چش باد

چیزی که از قسمت اول توجه عموم را به خود جلب می کند، عنوان زیبا و متفاوت سریال است. اسامی بازیگران را با خط نستعلیق (نماد هنر ایرانی) روی کاغذ کاهی (یادآور نوشته های تاریخی) بنویسید و سپس نقش هر یک از بازیگران فیلم را با مهر برنجی خود در زیر آن درج کنید که یادآور آن پسر است. نوشته، مهر و امضای نامه های قدیمی. نام خانوادگی وارد شده در قسمت عنوان، نام کارگردان اثر است که بر خلاف بقیه نام ها، انگشتری بر روی آن نقش بسته است که نام سریال حک شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما