پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: ساختمان پزشکان

ژانر: طنز اجتماعی

سال محصول: 1390

کشور سازنده: ایران

کارگردان: سروش صحت

تعداد قسمت ها: 57

امتیاز (imdb): 7.2 از 10

بازیگران

متشکرم
بیژن بنفسه خواه
مرد برق
شقایق دهقان
فرناز رهنما
هوشنگ حریرچیان
معاون پروین
امید روحانی
نعیمه نظام دوست
رضا کریمی
اصغر حیدری
مونا فرجاد
مجید شهریاری
مهدی محمدزاده
محمد شیری

خلاصه سریال

نیما افشار روانشناس با همسر دومش (که بیمار سابقش بود) در خانه والدینش زندگی می کند. داستان های مجموعه به زندگی پرتلاطم نیما می پردازد که شامل مشکلات او با چندین بیمار، مشکلات مالی ناشی از پرداخت اجاره بها، اقساط مختلف، جهیزیه همسر سابقش، تلاش مداوم برای حفظ آرامش و آرامش در میان دوستانش و بی توجهی هایش است برادر، همسر وسواسی او، و در نهایت تحمل منشی دیوانه خود، پرداخت.

در مورد سریال

یک کمدی خانوادگی، با سرعت سریع و شخصیت پردازی رنگارنگ، و همچنین بازیابی موقعیت های کمیک فراموش شده، برای یکی این سریال به یکی از موفق ترین سریال های طنز تبدیل شده است.

بیان بخشی از داستان از طریق متن گفتاری و فلاش بک در «ساختمان پزشکان» هوشمندانه بود، به خصوص در قسمت اول که نکات شخصیت پردازی از طریق متن گفتاری به مخاطب منتقل می شد. در قسمت های بعدی نویسنده و کارگردان کمتر از متن گفتاری استفاده کردند. متن، اما هر بار که از این معیار استفاده کرده اند، موفق بوده اند. فلاش بک ها هم بیشتر سرگرم کننده است، مخصوصا در قسمت هایی که نیما می خواست ریشه مشکلاتش را در رابطه با ناصر (هومن برق نورد) تحلیل و بیان کند.

شخصیت اصلی «ساختمان پزشکان» نیما افشار است، هر چند شخصیت های دیگری حضور پررنگی در داستان دارند و گاه نیما را همراهی می کنند، اما نیما محور داستان ها و ماجراها و نقطه تلاقی شخصیت های این سریال است. در بسیاری از سریال های کمیک، شخصیت اصلی با مشکلات شخصیتی مواجه است و لمس کننده، ساده لوح، تنبل، خودخواه و غیره است. بسیاری از شخصیت‌های مجموعه‌های کمیک غیرعادی هستند، مجموعه‌ای از ویژگی‌های منفی و عادت‌های ناخوشایند.

نیما افشار که انگار نمی‌توان از دل زندگی عادی موقعیت‌های طنز و شخصیت‌های معمولی و خاکستری پیدا کرد، دکتر است، علاوه بر ضعف‌های شخصیتی، مزایایی هم دارد و اینها ویژگی‌هایی است که او را به یک دکتر تبدیل کرده است. مثال قابل قبول مجبور شدیم به ضعف‌های بدنی و لهجه‌های بازیگران بخندیم، خسته شدیم، عادت کردیم به توهین‌ها لبخند بزنیم تا جایی که فراموش کردیم طنز و کمدی می‌تواند در قالبی جذاب نقد کند و افکار عمومی را آگاه کند. در اطراف آنها اتفاق می افتد، “پزشکان” تا به امروز سعی کرده اند به طنز واقعی نزدیک شوند.

حواشی سریال.

یکی یکی از جنبه های فرعی سریال به تصویر کشیدن همجنس گرایی بود. این مضمون به قسمتی اشاره دارد که پدر نیما دوست نیما را با خود به خانه می برد و پس از بستن درها و پنجره ها و همچنین پایین انداختن پرده ها، لحاف و تشک را برای او فراهم می کند و از او می خواهد که آنجا بنشیند ; البته در آخرین لحظه که دوست نیما نیز از این کارها به شدت ترسیده بود، مشخص است که پدر نیما قصد برداشتن پول از تشک را داشته است.

مهراب قاسم خانی در مواجهه با این اسناد گفت: اتهامات عجیبی به ما زده اند… اتفاقاً پیمان در سریال ساختمان پزشکان لینکی را برای من فرستاد که ما را فراماسون معرفی می کند، واقعاً تعریف درستی نداشتم. از این کلمه شروع کردم به تحقیق در مورد اینکه فراماسونری چیست.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما