اخبار روز سینما

معرفی سایت بازتاب آنلاینی سری Lion Skin

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: پوست شیر.

ژانر: اجتماعی، جنایی، معمایی

نویسنده: جمشید محمودی-رضا بهاروند

کارگردان: جمشید محمودی

آهنگساز: بامد افشار

تعداد فصل: 3

تعداد قسمت ها: 24

محصول کشور: ایران

سال انتشار: 1401

بازیگران: شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه و بابک کریمی

خلاصه داستان

نعیم پس از 15 سال زندان را ترک می کند و با دخترش ملاقات می کند. دخترش در سفر شمال ربوده می شود و نعیم که از تلاش پلیس راضی نیست مجبور می شود به همراه دوستانش رضا و صدرا عاملان ربوده شدن دخترش را پیدا کند…

نظرات سریال

طبق آمار منتشر شده توسط گوگل ترندز، اصطلاح پوست شیر ​​است یکی یکی از پر سرچ ایرانی ها در گوگل. دی ۱۴۰۱ و همچنین در حین انتقال آن به یکی به یکی از پربیننده ترین سریال های شبکه داخلی تبدیل شد. این سریال ها یکی یکی از پرحرف‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی بود. به طوری که در اسفند 1401 به مدت دو روز هشتگ پوسته اولین ترند در توییتر فارسی بود.

در مورد سریال

البته این سریال ویژگی مضمونی مشترکی با آثار قبلی برادران محمودی دارد که باعث می شود نسبت این اثر با آثار قبلی عجیب نباشد. “عشق نافرجام” آهنگ مورد علاقه برادران محمودی است که از اولین فیلمشان – چند متر مکعب؟ عشق (1392) – تا آخرین اثرش – مردن در آب مقدس (2018) – همیشه تکرار شده است. مشکلات مربوط به مهاجرت های غیرقانونی و رفت و آمدهای مستمر در فیلم های قبلی همیشه از عواملی بود که این دو شخصیت را عاشق و معشوق از هم دور نگه می داشت و در نهایت اجازه نمی داد ارتباط آنها محقق شود. که در پوست شیر ما نیز با آن مسئله روبرو هستیم. عشق نافرجام صدرا (مهرداد صدیقیان) و ساحل (پریدیس احمدیه) یا حتی نعیم و لیلا. اما می توان گفت که مضمون «عشق نافرجام» به عشق پدر و پسر نیز کشیده شده است و نعیم و محب را می توان در این شرایط دخیل دانست.

سریال چه در طول تاریخ خود و چه آگاهانه یا ناخودآگاه و در برخی لحظات یا در میزانسن های خود فیلم ها و سریال های زیادی را از سینمای جهان و حتی ایران وام گرفته یا به یاد می آورد. در قالب کارگردانی، صحنه سازی و دکوپاژ، پوست شیر کوچکترین شباهتی به کارهای قبلی برادران محمودی ندارد.

طرح دعوی در دادگاه

مهدی نادری، فیلمنامه نویس و کارگردان، با طرح شکایت، متن فیلمنامه این مجموعه را که سال ها پیش با نام «دندان گرگ» به ثبت قانونی رسیده بود، متعلق به خود دانست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا