مسافر باید به نفع میزبان باشد اما مردم شمال برای خدمت به مسافر هزینه می دهند!

معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه به ثبت هر رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای این وزارتخانه ارج می نهیم، افزود: سالانه 2000 رویداد برگزار می شود و همچنین می توانیم این رویداد را برای چای لنگرود برای همه گردشگران داخلی ثبت کنیم. و خارجی ها در مورد آن می دانند.

به گزارش صفحه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصغر شالبافیان در نشست با هتلداران استان گیلان در شهرستان لنگرود، با بیان اینکه توسعه گردشگری در این منطقه باید هدفمند و برنامه ریزی شود، اظهار داشت: در این راستا باید با هدف توسعه گردشگری در این منطقه برنامه ریزی شود.

وی ساحل شهر لنگرود را بی نظیر و بی نظیر دانست و افزود: مسافرانی که به این شهر می آیند مجذوب زیبایی آن می شوند.

به گزارش ایسنا، معاون گردشگری در امور میراث، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت های شهرستان لنگرود، افزود: باید سرمایه گذاران را به سمت ساخت مجتمع های تفریحی و گردشگری عمومی سوق دهیم.

شالبافیان شهر لنگرود را به توسعه گردشگری که باید نظام مند شود محکوم کرد و گفت: باید ویژگی های گردشگری را شناسایی کنیم و الگوهای استاندارد توسعه را برای سرمایه گذاران تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه طرح های گردشگری خوبی در شهرک لنگرود در حال اجراست، گفت: با ورود این طرح ها به چرخه خدمات رسانی به نزدیک شدن شهرک به گردشگران کمک می کند.

معاون وزیر میراث ماندگاری مسافران و هزینه ها را بهانه دانست و خاطرنشان کرد: یکی یکی از کارکردهای گردشگری اقتصادی است و مسافر باید به نفع میزبان باشد. البته در استان های شمالی این مشکل برعکس شده و مردم شمال هزینه خدمات رسانی به مسافران سایر استان ها را بر عهده می گیرند که شهرداری ها بر عهده دارند.

v یکی وی مزارع و کارخانجات چای را یکی از ظرفیت های ماندگار مسافران در شهرستان لنگرود دانست و بیان کرد: مزارع و کارخانجات چای و موزه چای از ظرفیت های گردشگری است؛ در حالی که این مزارع و کارخانجات چای از جمله ظرفیت های گردشگری است. 150 کارخانه چای سازی در استان گیلان وجود دارد که هر کدام می تواند برای مسافران جذاب باشد و خرید چای ایرانی را رونق بخشد.

شالبافیان به راه اندازی تور کارگاه های گز در اصفهان و ثبت رویداد گز در تقویم رویدادهای وزارت میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: غذاهای گیلان در حال حاضر تجاری سازی می شود و این ظرفیت برای چای نیز وجود دارد.

وی هر روستای دارای محصولات کشاورزی و صنایع دستی را یک ظرفیت گردشگری و بهانه ای برای اقامت مسافران دانست و گفت: باید با ثبت رویدادها ظرفیت گردشگری را معرفی کنیم.

معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه به ثبت هر رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای این وزارتخانه اعتبار ویژه ای قائل هستیم، افزود: سالانه 2000 رویداد برگزار می شود و می توانیم این رویداد را برای چای لنگرود نیز ثبت کنیم تا همه در – و گردشگران خارجی می توانند شرکت کنند در مورد آن بدانید.

وی خواستار تعیین عوارض گردشگری برای شهرداری های استان های شمالی و جنوبی کشور در بودجه 1404 شد و تصریح کرد: این عوارض تضمین کننده خدمات رسانی است چرا که حجم بالای مسافر منجر به تولید زباله و شهرداری ها می شود. باید هزینه دفن بهداشتی را پرداخت کند.

شالبافیان همچنین مشکل تعرفه گاز و برق هتل ها و اقامتگاه های گردشگری را حل کرد و تاکید کرد: سوخت یارانه ای نیز برای کشتی ها و قایق های تفریحی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی به دنبال تصویب طرح حمایت از توسعه و ترویج سرمایه گذاری در صنعت گردشگری است، ادامه داد: قانون گردشگری به سه دهه اخیر اشاره دارد در حالی که نیازهای گردشگری تغییر کرده است. یکی یکی از اولویت های کشور است.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به واگذاری اختیارات برنامه هفتم به استانداران گردشگری ساحلی و دریایی خاطرنشان کرد: به دنبال معافیت موسسات گردشگری از پرداخت مالیات هستیم که منجر به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما