صبح شنبه 16 مهرماه درباره شروع فیلمبرداری فیلمی به نام دوران با بازیگری. بهنوش طباطبایی و حامد بهداد رسانه ای شده است. طباطبایی 6 سال است که در هیچ پروژه سینمایی حضور نداشته و حالا این فیلم بازگشت او به سینماست. خروج طباطبایی از سینما در این سال ها دلایل متعددی دارد که شاید مهم ترین آنها انتخابی بودن او و تمرکزش روی پروژه «سوشون» در تئاتر باشد.

به گزارش بازتاب آنلاین، بهنوش طباطبایی یکی او یکی از پرکارترین بازیگران دهه 80 و 90 سینما و تلویزیون بود که در عین حال کار خود را در تئاتر نیز توسعه داد. او بازیگری را از نوجوانی از کلاس های نمایش شروع کرد اما شاید اولین باری که به صورت حرفه ای و نقش اول دیده شد در سریال کوی دامون در سال ۱۳۷۸ بود. بازیگر جوانی شد که توجه کارگردانان را به خود جلب کرد. او تا سال ۲۰۱۸ راه هنری خود را ادامه داد، اما کرونا و مشکلات اجتماعی باعث شد چند سالی از کار فاصله بگیرد. تا اینکه سه سال پیش با بازی در نقش اصلی سریال «سوشون» به بازیگری بازگشت. این سریال هنوز منتشر نشده است اما خبرهایی مبنی بر آغاز فعالیت سینمایی او به گوش می رسد. به این بهانه مسیری را که طباطبایی از روزهای شلوغش تا امروز طی کرده را مرور کرده ایم.

بهنوش طباطبایی برای فیلم «ماجرای نیمروز 2»؛ «خون سرخ» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

سینما | طباطبایی چند سال پس از حضور در تلویزیون در سال 1384 با «مصاب دوشیزه» وارد سینما شد. فعالیت هنری او در سینما تا دهه 90 یک پله پایین تر از کارهای تلویزیونی اش است. اما از اواسط دهه 90 در فیلم هایی با آثاری مانند «سیانور» و «زیر سقف دودی» نشان داده شد. سال ۱۳۹۶ آخرین سالی بود که طباطبایی با دو فیلم در سینما ظاهر شد. یکی «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی و در نقش همسر تختی، شهلا توکلی و دیگر «ماجرای نیمروز؛ سرخ خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان. طباطبایی برای بازی در «ماجرای نیمروز»; «خون سرخ» نامزد دریافت جایزه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و جشنواره حافظ شد. این دو فیلم نشان دهنده آخرین حضور طباطبایی در سینما تاکنون است.

بهنوش طباطبایی    او پس از شش سال دوری از سینما با این فیلم به این عرصه بازگشت
آخرین ظهور بهنوش طباطبایی قدمت آن به سریال تلویزیونی «میکائیل» در سال 2014 برمی گردد.

تلویزیون | بهنوش طباطبایی در دهه 1980 او به طور فعال در مجموعه های تلویزیونی شرکت کرد. او پس از درخشش در سریال مسافری از هند مورد توجه کارگردانان تلویزیون قرار گرفت و در سریال هایی چون عشق گمشده، پیله های پرواز و گل های استوایی به ایفای نقش پرداخت. او نقش اصلی را بازی کرد. «مختارنامه» به کارگردانی داود میر باقری یکی یکی از آثار برجسته او در این دهه است. طباطبایی در سریال های دیگری چون «در جاده زاینده رود» و «چار دیواری» به ایفای نقش ادامه داد. اما آخرین حضور این بازیگر به سریال «میکائیل» برمی گردد که بعد از «چار دیواری» دومین همکاری او با سیروس مقدم بود. طباطبایی در این سریال نقش زنی به نام «یاس» را بازی کرد که برای بازی در این سریال نامزد دریافت تندیس حافظ در رشته بهترین بازیگر زن دراماتیک سریال تلویزیونی شد.

بهنوش طباطبایی    او پس از شش سال دوری از سینما با این فیلم به این عرصه بازگشت
بهنوش طباطبایی او در سریال سوشون نقش زری را بازی می کند.

شبکه خانگی | در سال هایی که تولید سریال های خانگی رونق داشت و بازیگران ستاره سینما و تئاتر جذب این محصولات شده بودند. بهنوش طباطبایی با وجود پیشنهاداتی که دریافت کرد، توجه خود را به تحصیلات عالی خود در روانشناسی معطوف کرد و به همین دلیل چندین پیشنهاد داخلی خود را رد کرد. او پس از فارغ التحصیلی به دعوت نرگس آبیار در سریال سوشون بازی در نقش «زاری» شخصیت اصلی داستان را پذیرفت. طباطبایی حدود سه سال در این سریال بازی می کرد. او در این سریال تاریخی با بازیگرانی چون میلاد کی مرام، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه، مریم سعادت و بابک کریمی همبازی است. سریال «سوشون» هنوز وضعیت اکران مشخصی ندارد زیرا برخی از قسمت ها همچنان در حال تصویربرداری است.

بهنوش طباطبایی    او پس از شش سال دوری از سینما با این فیلم به این عرصه بازگشت
اجرای برنامه «روزهای رادیو» پس از چند اجرا به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

تئاتر | آخرین کارهای طباطبایی روی صحنه به نوعی شکست خورد. تاریخچه شکست آخرین آثار. بهنوش طباطبایی در سینما همه چیز به سال 2019 و روزهای اوج بیماری کرونا برمی گردد. در شهریور و مهر محمد رحمانیان در آن سال نمایشی به نام «عشق سال‌های کرونا» را روی صحنه برد. طباطبایی یک شب در این نمایش روی صحنه آمد، اما چون گربه اش را روی صحنه آورد، از ادامه روی صحنه منع شد. قبل از آن، در پایان بهمن در سال ۱۳۹۷ و تنها یک هفته قبل از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران، طباطبایی به همراه گروه محمد رحمانیان تئاتر «روزهای رادیو» را راه اندازی کردند که با اعلام قرنطینه و تعطیلی سالن‌ها مواجه شد. عملیات آن پس از مدت کوتاهی متوقف شد. او در این نمایش سه نقش متفاوت را بازی کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما