خوانندگی مانند بسیاری از هنرهای دیگر همواره مورد توجه سینماگران بوده است و حامد بهداد از جمله بازیگرانی است که بارها خود را در این جایگاه محک زده است. بهداد یکی از بازیگران مشهور سینمای ایران است و به طور حرفه ای نیز خود را وقف خوانندگی کرده است. صدای او را در فیلم ها و سریال های مختلفی شنیده ایم. حالا در فیلم «مفتبر» به کارگردانی عادل تبریزی دوباره میکروفون را گرفت و به عنوان خواننده ظاهر شد.

به گزارش بازتاب آنلاین، فیلم سینمایی «مفتبر» به کارگردانی عادل تبریزی یک فیلم کمدی عاشقانه با خوانندگی حامد بهداد است. یکی یکی از برگ های برنده او محسوب می شود. این فیلم 15 است شهریور اکران شد و یکی از پرفروش ترین فیلم های این روزهاست. با هم نگاهی می اندازیم به آثاری که حامد بهداد در آن ها به عنوان خواننده حضور داشته است.

پایان بازی همایون آسیایی 1379

حامد بهداد در اولین تجربه بازیگری در فیلم «آخر بازی» ترانه تیتراژ پایانی را نیز خواند.

حامد بهداد یکی از بازیگرانی بود که با اولین فیلمش «آخر بازی» در سال ۱۳۷۹ مورد توجه قرار گرفت و ماجرای ورود او به سینما به این دلیل بود که همایون اسعدیان به دنبال پسری برای فیلمش بود و رامد جوان نیز بهداد را معرفی کرد. بهداد در فیلم «پایان بازی» نقشی پویا به نمایندگی از جوانان دهه 80 ایفا می کند. دانش آموز جوان بی باکی که به شوخی وارد یک بازی پیچیده می شود و گیر می کند. در اولین قدم بازیگری خوانندگی را هم تجربه می کند. در ابتدای این فیلم جشنی خانوادگی به مناسبت تولد او برگزار می شود و «بابر ای برون بابر» را با گیتار می نوازد و می خواند. البته صدای او را می شنویم و تصویرش پشت تیتراژ پنهان است. اما تک آهنگ بارون از این فیلم با صدای بهداد منتشر شد. بهداد برای این نقش نامزد سیمرغ بهترین بازیگر مرد از جشنواره نوزدهم شد.

هیچکس از گربه های ایرانی خبر ندارد بهمن قبادی | 1387

حامد بهداد علاوه بر بازیگری در عرصه خوانندگی حرفه ای نیز حضور فعال دارد و در چندین فیلم و سریال از جمله فیلم خوانندگی کرده است.
حامد بهداد در چندین سکانس فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» ترانه هایی را اجرا کرده است.

بهمن قبادی در سال 1386 فیلمی زیرزمینی به نام «کسی از گربه های ایرانی نمی داند» و حامد بهداد ساخت. یکی او به یکی از بازیگران اصلی تبدیل شد. این فیلم عموماً درباره جوانان علاقه مند به موسیقی بود که به دلیل محدودیت های قوانین ایران نتوانستند هنر خود را به نمایش بگذارند. سعی می کردند به طور مخفیانه آلبومی منتشر کنند و کنسرت برگزار کنند یا هر طور شده ایران را ترک کنند و هنر خود را در کشورهای دیگر نشان دهند. حامد بهداد یکی او یکی از جوانان علاقه مند به موسیقی بود که در تلاش بود مجوز تشکیل گروه های موسیقی یا برگزاری کنسرت برای آنها را بگیرد. در یکی در سکانس ها خودش پشت میکروفن ایستاد و آهنگ به قربون غم ذلف سیاهت را با حال و هوای محلی اجرا کرد. این فیلم هرگز اکران نشد، اما در اواخر دهه هشتاد به عنوان بوتلگ فروخته شد و افراد زیادی آن را دیدند.

دندون طلا داوود میرباقری 1393

حامد بهداد علاوه بر بازیگری در خوانندگی حرفه ای نیز فعالیت دارد و در چندین فیلم و سریال از جمله فیلم خوانندگی کرده است.
حامد بهداد در «دندون طلا» نقش یک خواننده عروسی به نام «بلبل» را بازی کرد.

حامد بهداد در سریال دندون طلا به کارگردانی داوود میرباقری رسما خواننده شد و چند آهنگ را اجرا کرد. او نقش جوانی به نام بلبل را بازی می کرد که در نمایش های موزیکال حضور داشت و می خواند و در کافه قنبر دیزل می خواند. در مجالس عروسی شرکت می کردم و در گروه های مختلف می خواندم. برای اینکه با سن و سالش بهتر به نظر برسد، به قنبر معتاد شد و به جایی رسید که دیگر توان ایستادن نداشت. آهنگ های آنها بیشتر روح انگیز و تکان دهنده بود و کاملاً با آن فضا سازگار بود. در زمان اکران «دندون طلا»، کلیپ هایی از بازی بهداد در سریال «دندون طلا» دست به دست چرخید و خیلی ها به سادگی متوجه استعداد بهداد در خوانندگی شدند.

این در نیمه شب تینا پاکروان 2014 اتفاق افتاد

حامد بهداد علاوه بر بازیگری در خوانندگی حرفه ای نیز فعالیت دارد و در چندین فیلم و سریال از جمله فیلم خوانندگی کرده است.
حامد بهداد در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در چند صحنه آواز می خواند.

بهداد در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان نیز چند قطعه را اجرا کرد. این فیلم درباره عشق یک مرد جوان به زنی میانسال بود و بهداد نقش این مرد حرفه ای را بازی می کرد. او در ویلایی بزرگی که برای عروسی و عزا اجاره می شد گل درست می کرد و از آنجایی که خواننده ویژه مراسم بود، از او می خواستند روی زمین بایستد و در مجالس مختلف بخواند. بسته به فضای عروسی یا عزا، تم قطعات موسیقی خود را تغییر می داد و شاد و غمگین می خواند. از آنجایی که خوانندگی بهداد در این فیلم با حسی عاشقانه همراه بود، صدای او آرامش بیشتری داشت. بخش هایی از اجرای او هنوز در فضای مجازی منتشر می شود.

رایگان عادل تبریزی 1402

حامد بهداد علاوه بر بازیگری در خوانندگی حرفه ای نیز فعالیت دارد و در چندین فیلم و سریال از جمله فیلم خوانندگی کرده است.
اجرای آهنگ های قدیمی حامد بهداد در فیلم رایگان.

در فیلم «مفتبر» به کارگردانی عادل تبریزی حامد بهداد را در دو نقش می یابیم. یکی از خواننده های خالتور به نام کامران که برای شادی مسافران قایق تفریحی می خواند و می رقصد و می پرد و دیگری رئیس شرکت بزرگی به نام هومان است که از چارچوب های اخلاقی و رفتاری فراتر نمی رود و واقعاً رفتار می کند. بهداد در نقش کامران در ابتدای فیلم با بازی خود تماشاگران را خوشحال می کند. او آواز می خواند و همه جشن می گیرند و می رقصند و در این قسمت است که ویژگی های این شخصیت نشان داده می شود. بعد از اینکه جای این دو شخصیت عوض می شود و هر کدام در جای دیگری قرار می گیرند، شخصیت کامران باز هم نمی تواند از خواندن باز بماند. در یک مهمانی رسمی، در حالی که کت و شلوار پوشیده و سعی می کند در گفتار و رفتارش شبیه هومان باشد، یک بار بلند می شود، میکروفون را می گیرد و شروع به خواندن می کند. جلسه خواندن و گرم کردن او آنقدر مورد توجه قرار می گیرد که نگاه همه نسبت به او تغییر می کند و از قضا شخصیت جدید برای آنها جذاب تر به نظر می رسد. یکی جذابیت های کار بهداد ناشی از تضادهای این دو شخصیت و اجرای آنها به عنوان یک خواننده است.

«مفتبر» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حسین فرحبخش با بازی حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی، شقایق فراهانی، رضا بابک، قدرت الله ایزدی، سیاوش چراغی پور و… از 15 فیلم شهریور آزاد شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما