مدیرعامل ب ام و خطاب به اتحادیه اروپا ؛ ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز را رفع کنید

در اوایل سال 2023، اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه ای را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تصویب کرد. این قوانین عملاً فروش خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی را ممنوع می کند. در آن زمان توسعه خودروهای برقی با سرعت بالایی پیش می رفت و تقاضا نیز افزایش می یافت، اما اکنون به نوعی ورق برگشته و مدل های برقی دیگر مانند گذشته مشتری ندارند. این موضوع باعث شده تا ب ام و و سایر خودروسازان تمایل به بازنگری در قوانین فوق الذکر داشته باشند.

نگرانی در مورد آینده خودروهای الکتریکی

الیور زیپس، مدیرعامل ب ام و در نمایشگاه خودروی پاریس اعلام کرد که این ممنوعیت می تواند مشکلات بزرگی برای خودروسازان ایجاد کند. وی به وابستگی اروپا به چین برای تامین باتری خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی که روابط دولت چین و کشورهای غربی چندان مطلوب نیست، این وابستگی مشکل ساز خواهد بود. زیپس کاهش تمایل مشتریان اروپایی به خرید خودروهای برقی را دلیل دیگری برای بازنگری قوانین می داند.

مدیرعامل بی ام و معتقد است که بازنگری در هدف تجهیز تمامی خودروهای جدید به موتور الکتریکی از سال 2035 ضروری و ضروری است. به گفته Zipes، این امر به خودروسازان اروپایی کمک می کند تا برای تامین باتری کمتر به چین وابسته شوند. وی اضافه کرد که برای ادامه موفقیت باید مسیری بی‌طرفانه از نظر فناوری در چارچوب سیاست داشته باشیم.

خطاب مدیرعامل BMW به اتحادیه اروپا؛ حذف ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی
مدیرعامل ب ام و خطاب به اتحادیه اروپا ؛ ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز را رفع کنید

مخالفت گسترده با ممنوعیت موتورهای احتراقی

Zipps تنها کسی نیست که نگران برقی شدن خودروها در اروپا از سال 2035 است. قبل از اینکه جوهر قوانین جدید اتحادیه اروپا در سال 2023 خشک شود، دولت آلمان ائتلافی از هفت کشور را برای مخالفت با این ممنوعیت تشکیل داد. در نهایت، آلمان و اتحادیه اروپا توافق کردند که خودروهای احتراق داخلی که از سوخت های مصنوعی یا کربن خنثی استفاده می کنند از این ممنوعیت مستثنی شوند. البته با وجود این مخالفت ها همچنان ادامه دارد. در ژانویه 2024، لوتز مشکه، مدیر مالی پورشه نیز اعلام کرد که انتظار دارد این ممنوعیت به تعویق بیفتد یا به طور کامل لغو شود.

در حال حاضر، BMW و Volkswagen همچنان در دستور کار توسعه موتورهای احتراقی جدید هستند و چندین خودروساز دیگر نیز تصمیمات مشابهی گرفته اند. در دنیای سیاست، ژیلبرتو پیکتو فراتین، وزیر محیط زیست و امنیت انرژی ایتالیا، اخیراً اعلام کرد که ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی از سال 2035 “باید تغییر کند”. برعکس، ولوو به حمایت کامل از این ممنوعیت ادامه می دهد.

مدیرعامل ب ام و خطاب به اتحادیه اروپا ؛ ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز را رفع کنید
مدیرعامل ب ام و خطاب به اتحادیه اروپا ؛ ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز را رفع کنید

نیازی به گفتن نیست که اظهارات آقای زیپس در حالی مطرح می شود که ب ام و در حال توسعه نسل جدید خودروهای الکتریکی خود بر اساس پلتفرم پیشرفته ای به نام «کلاس نئو» است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما