به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، نیکنام حسینی پور – مشاور صندوق اعتباری هنر – با اعلام این خبر گفت: استاد محمود حکیمی امروز – 9 اسفند. شهریور ماه – و پس از یک بیماری طولانی در سن 80 سالگی درگذشت.

محمود حکیمی (زاده ۹ شهریور 1323 تهران) در روزهای اخیر به دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شد.

او در سال 1339 نوشتن را در مجله کیهان بچاهها آغاز کرد که به مدت چهار سال ادامه یافت. اولین کتاب مذهبی حکیمی که در سال 1347 منتشر شد، درباره زندگی مصعب بن عمیر، صحابی دلاور پیامبر اسلام بود.

وی پیش از این ادامه داستان نویسی خود را اینگونه بیان کرده بود: از سال 1347 در گروه نویسندگان مجله «درس هایی از مکتب اسلام» عضویت داشتم و از سال 1350 شروع به نوشتن داستان های مذهبی در این بزرگ کردم. مجله حوزه علمیه.» هر داستان گاهی بسیار طولانی بود. آخرین داستان سریالی من در این مجله اکنون «شکوفایی شیعی» نام دارد و تاکنون 18 قسمت از آن در 18 شماره منتشر شده است.

محمود حکیمی کتابهای متعددی در زمینه ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام تألیف و ترجمه کرد. داستان هایی از دوران ناصرالدین شاه، مجموعه چهار جلدی «هزار و یک قصه تاریخی»، رمان پرفروش «جوان نقاب پوشان»، مجموعه 22 جلدی «تاریخ تمدن» و ده ها اثر دیگر. آثاری توسط او نوشته شده توسط نویسنده با تجربه نوشته شده است.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما