در این پرونده در پی دستگیری سه تن از عوامل اصلی که سارقان مسلح بودند، اتهام محاربه تشکیل شد و اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آنها روز گذشته با حضور چند تن از اعضای خانواده شکات و وکلای وی از اداره 15 برگزار شد. دادگاه انقلاب اسلامی جلسه بعدی امروز برگزار خواهد شد.

سخنگوی دادگستری با بیان اینکه سارقان منازل تهرانی به جرم نزاع و نزاع متهم می شوند، گفت: فیلمی از چهره این سارقان پخش می شود.

به گزارش میزان، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فعلی پرونده سارقان مسلح که به منازل شهروندان تهرانی دستبرد زدند، گفت: وظیفه قوه قضائیه تامین امنیت پایدار در جامعه و حفظ حقوق بشر است. هیچ تحملی در قبال نقض حقوق آنها وجود ندارد، از جمله هیچ دزد مسلحی وجود نخواهد داشت. مردم می توانند مطمئن باشند که چنین جنایتکارانی با مجازات های سخت، آموزنده و بازدارنده مجازات خواهند شد.

جهانگیر با تشکر از تلاش شبانه روزی گروه فرجا و پلیس آگاهی فراجا که برای شناسایی این باند خطرناک اقدام کردند، گفت: این تلاش ها منجر به دستگیری سه سارق مسلح شد که البته دو نفر از سارقان مسلح همیشه همچنان به سر می برند. در حال فرار و تحت دستور. امیدواریم اسامی و عکس‌های آنها منتشر شود و از مردم می‌خواهیم که آنها را شناسایی کرده و مسئولان و دادگستری را در رسیدگی فوری به این پرونده یاری کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی گفت: در این پرونده در پی دستگیری سه تن از عوامل اصلی که سارقان مسلح بودند، محاربه تشکیل شد و روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آنان با حضور تعدادی از اعضای خانواده شکات برگزار شد. وکلای آنها در دادگستری پانزدهم تشکیل شد و جلسه بعدی امروز تشکیل می شود. این سارقان به شیوه های تکان دهنده و ترسناکی با سلاح سرد و گرم به منازل شهروندان حمله می کردند و به خانواده ها حمله می کردند و آنها را زندانی می کردند زیرا از اقدامات آنها فیلم تهیه می کردند و گاها این فیلم ها را در فضای مجازی منتشر می کردند. علاوه بر ایجاد رعب و وحشت برای خانواده هایی که دارایی خود را از دست دادند، رعب و وحشت برای سایر افراد نیز ایجاد شد.

وی تصریح کرد: تمامی خانواده هایی که مورد سرقت قرار گرفتند دچار مشکلات روحی و بعضاً جسمی بودند و سرکرده این باند که دارای سوابق متعدد کیفری است جزو دستگیرشدگان است و امیدواریم با پیگیری های متعدد، دادگاه رسیدگی کند. ماهیت و روش تنبیه آنها را مشخص کنید. باشد که مردم در خانه های خود آرامش پیدا کنند و اجازه نخواهیم داد یک یا چند نفر از این طریق حریم خصوصی دیگران را نقض کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما