اخبار خودرو

مازراتی گرن کابریو 2024 معرفی شد ؛ تجربه ای ناب از هیجان در زیر سقف آسمان

مازراتی گرن کابریو 2024 معرفی شد ؛ تجربه ای ناب از هیجان در زیر سقف آسمان

مازراتی از نسخه جدید گرن توریسمو با سقف متحرک رونمایی کرد. این نسخه که مانند گذشته با نام Gran Cabrio به فروش می رسد از تابستان آینده در نوع Trofeo وارد بازار می شود.

مشخصات فنی

همانطور که انتظار می رفت، مازراتی گرن کابریو جدید دارای مشخصات فنی با نسخه Gran Turismo Trofeo است. این خودروی زیبا قدرت خود را از همان موتور 3 لیتری V6 معروف به نتتونو دریافت می کند. شاید بدانید که این موتور توئین توربو توانایی تولید 542 اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن توسط یک جعبه دنده هشت سرعته به هر چهار چرخ هدایت می شود.

وزن مازراتی گرن کابریو با توجه به اجزای بیشتر مربوط به سقف، 100 کیلوگرم بیشتر از گرن توریسمو است. این باعث می شود که گرن کابریو 0.1 ثانیه از نظر شتاب کندتر شود، البته این نسخه در عمل نیز خودرویی واقعاً سریع محسوب می شود. طبق کاتالوگ، شتاب 0 تا 100 این خودرو 3.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 315 کیلومتر در ساعت می رسد. بد نیست بدانید که گرن توریسمو نیز از این نظر برتر است و توانایی ثبت حداکثر سرعت 321 کیلومتر بر ساعت را دارد.

نمای جانبی مازراتی گرن کابریو 2024
مازراتی گرن کابریو 2024 معرفی شد ؛ تجربه ای ناب از هیجان در زیر سقف آسمان

سقف مازراتی گرن کابریو در 13.9 ثانیه باز می شود. برای این کار سرعت خودرو نباید از 50 کیلومتر بر ساعت بیشتر شود. بستن سقف نیز به 14.1 ثانیه نیاز دارد. مازراتی امکان انتخاب بین آبی، قرمز تیره، مشکی و دو سایه خاکستری را برای سقف فراهم کرده است. برای بدنه، مشتریان می توانند رنگ مورد نظر را از بین شش رنگ مختلف انتخاب کنند.

کابین مشترک با Gran Turismo

در داخل کابین تفاوت محسوسی بین مازراتی گرن کابریو و گرن توریسمو دیده نمی شود. صفحه نمایش مرکزی این خودرو همان صفحه نمایش 12.3 اینچی است. این نمایشگر از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند. در زیر این صفحه نمایش یک صفحه نمایش لمسی 8.8 اینچی وجود دارد که از طریق آن می توانید ویژگی های مختلف را مدیریت کنید. اطلاعات مورد نیاز راننده توسط صفحه نمایش 12.2 اینچی ارائه می شود. به لطف سیستم مازراتی کانکت، این خودروی زیبای ایتالیایی دارای انبوهی از قابلیت های ارتباطی پیشرفته است و از سیستم های کمک راننده متعددی بهره می برد.

فضای داخلی مازراتی گرن کابریو 2024
مازراتی گرن کابریو 2024 معرفی شد ؛ تجربه ای ناب از هیجان در زیر سقف آسمان

مانند سایر کانورتیبل های لوکس، صندلی های جلوی مازراتی گرن کابریو دارای دریچه های ویژه ای در زیر تکیه گاه های سر هستند. این دریچه ها با انتقال جریان هوا، گردن و نواحی اطراف را گرم نگه می دارند. این خودرو با آپشن توقف باد نیز قابل سفارش است. با سفارش این آپشن قطعه ای به پشتی صندلی های جلو اضافه می شود تا امکان ایجاد جریان های آشفته به حداقل برسد.

قیمت

همانطور که در ابتدا ذکر شد، مازراتی گرن کابریو 2024 در ابتدای عرضه تنها در نوع Trofeo به فروش می رسد. از قیمت این خودرو اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به برچسب ۱۹۰ هزار دلاری گرن توریسمو تروفئو، می توان حدس زد که خرید گرن کابریو تروفئو به بودجه ای در حدود ۲۰۰ هزار دلار نیاز دارد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا