حسین طاهری تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» در جمع خبرنگاران درباره این سریال که تا چند روز دیگر در شهرک غزالی فیلمبرداری آن آغاز می شود، گفت: ساخت دکورهای ایرانی باستانی همچنان ادامه دارد و همانطور که قبلا گفته شد با سازه های ماندگار در شهر غزالی در حال انجام است.

ساخت تزیینات باستانی ایرانی ادامه دارد

به گزارش مهر وی افزود: این سازه ها قرار است سال ها باقی بماند که نقاشی دیواری برخی از این سازه ها توسط دانش آموختگان دانشگاه الزهرا انجام شده است. صداوسیما تلاش زیادی برای پرداختن به شهرک سینمایی غزالی و سریال «سلمان فارسی» کرد که به بهانه این سریال محبوب شد.

طاهری درباره فناوری بصری و کاربرد آن در این مجموعه توضیح داد: از روز اول در دفتر سریال، بخش جلوه‌های ویژه راه‌اندازی کردیم و گروهی از نیروهای نخبه که اولین نفرات ایران در این زمینه هستند، مشغول کار هستند. آن را ما بخش هایی از بیزانس، کلیساها و برخی مکان ها را به صورت بصری کار می کنیم که در ترکیب با دکورها استفاده می شود.

داستان یک کشتی و طوفان دریا در استخر

این تهیه کننده درباره استفاده از جلوه های بصری گفت: معمولا برخی تصور می کنند که از جلوه های بصری برای کاهش هزینه ها استفاده می شود اما در برخی بخش ها هزینه ها افزایش می یابد. با این حال ما نیاز به استفاده از این فناوری در قسمت هایی از سریال داشتیم، مثلاً بخشی از داستان در دریا می گذرد و غرق شدن کشتی و طوفان را داریم. ما بالای یک ارتفاع آب و استخر داریم، اما من را یاد فیلم های دریایی می اندازد و همه این قسمت هایی که در یک حوض کوچک گرفته شده و قرار است طوفان را با کشتی نشان دهد و دریا با تصاویر بصری گرفته شده است.

این تهیه کننده با اشاره به از سرگیری فیلمبرداری طی چند روز آینده با حضور دیگر بازیگران، تصریح کرد: سهرا اسکندری یکی از این چهره هاست که نقش مادر سلمان فارسی را بازی می کند.

سه بازیگر نقش سلمان را بازی می کنند

وی با اشاره به شخصیت خود سلمان فارسی توضیح داد: به غیر از دوران نوزادی سلمان فارسی، سه بازیگر برای این شخصیت داریم.

طاهری با اشاره به زمان پخش این سریال گفت: پیش تولید دوره حجاز سریال آغاز شده و لوکیشن ها در حال آماده سازی است. تا سال آینده دوره ایران باستان تمام می شود و دوره حجاز را آغاز می کنیم. سعی دارند سریال را در سال 1405 پخش کنند.

وی در پایان گفت: امسال سرعت ما دوبرابر شده است، بخشی به دلیل حمایت پشتیان صداوسیما، بخشی به دلیل مدیریت ما، که در تلاش هستیم این سریال را در اسرع وقت پخش کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما