ماجرای حذف 19 فیلم فلسطینی در نتفلیکس چیست؟

نتفلیکس 19 فیلم فلسطینی یا درباره فلسطین را از این پلتفرم حذف کرده است.

به گزارش ایسنا، پس از حذف فیلم های فلسطینی توسط نتفلیکس، ائتلافی به نام Freedom Forward از نتفلیکس خواست 19 فیلم درباره فلسطینی ها را که بخشی از یک قرارداد صادراتی سه ساله محتوا بوده و تمدید نشده بودند، بازگرداند.

نتفلیکس با حذف این 19 فیلم از پلتفرم پخش خود در اواسط اکتبر به انتقادات پاسخ داد. در بیانیه ای، این شرکت اعلام کرد که مجموعه ای با عنوان «داستان های فلسطینی» در اکتبر 2021 به عنوان بخشی از یک قرارداد سه ساله توزیع محتوا راه اندازی شد که شامل 32 فیلم بود.

این مجوزها اکنون منقضی شده اند. مانند همیشه، ما همچنان به سرمایه گذاری در طیف گسترده ای از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با کیفیت ادامه می دهیم تا نیازهای اعضای خود را برآورده کنیم و صدای کشورهای مختلف باشیم.

تصمیم برای تمدید نکردن مجموعه داستان‌های فلسطینی تحت توافقنامه توزیع محتوا، ائتلافی از گروه‌های حقوق بشر، از جمله ائتلاف آزادی پیشرو، را بر آن داشت تا نامه‌ای سرگشاده به مدیران نت‌فلیکس بنویسند و توضیح دهند که چرا ۱۹ فیلم از فلسطینی‌ها یا درباره آن‌ها حذف شده‌اند. است

در این نامه آمده است: «ما از شما می خواهیم درباره تصمیم خود برای حذف و مجوز مجدد این ویدیوها توضیح دهید. ما عمیقاً نگران هستیم که حذف تقریباً کل مجموعه فیلم‌های فلسطینی در نتفلیکس در زمانی که بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه قربانی نسل‌کشی ارتش اسرائیل شده‌اند، صدای فلسطینیان را بیشتر به حاشیه خواهد برد.»

پس از حذف آثار فلسطینی توسط نتفلیکس، سونجی بری، مدیر اجرایی ائتلاف Freedom Forward، در بیانیه ای از پایان یافتن مجوز پخش این آثار انتقاد کرد و گفت: چرا نتفلیکس قرارداد مجوزی را صادر کرد که بر اساس آن 19 را پخش می کند؟ فیلم های فلسطینی؟ تمدید نکرد؟ نتفلیکس یک شرکت 300 میلیارد دلاری است که می تواند مجوز فیلم ها و آثار مورد علاقه شما را تمدید کند. فلسطینی ها به شدت رنج می برند و نتفلیکس باید هر کاری که می تواند برای به اشتراک گذاشتن داستان های فلسطینی با جهان انجام دهد. در عوض، نتفلیکس تقریباً به تمام فیلم‌های فلسطینی خود اجازه ناپدید شدن داده است.»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما