به گزارش بازتاب آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در ولادی‌ووستوک به شوخی گفت که اگرچه از زمان تعلیق کمپین انتخاباتی بایدن در ماه ژوئیه و حمایت از هریس، از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کرد، اما اکنون از حمایت هریس حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، پوتین در ادامه گفت که هریس “آنقدر مسری می خندد که نشان می دهد حال او خوب است.”

“حمایت” پوتین بلافاصله در آمریکا خبرساز شد و کاخ سفید از رئیس جمهور روسیه خواست در مورد انتخابات نوامبر صحبت نکند.

در همین رابطه، سرگئی لاوروف به اسکای نیوز گفت: پوتین دارای حس شوخ طبعی است و اغلب در مصاحبه ها و سخنرانی ها شوخی می کند.

با این حال، وزیر امور خارجه روسیه افزود که مسکو «هیچ تفاوتی» بین هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نامزد جمهوری‌خواهان یا هر سیاستمدار آمریکایی دیگری نمی‌بیند، زیرا او «دولت عمیق» بدنام است. ایالات متحده فعال است

اصطلاح «دولت عمیق» به بوروکرات‌های غیر منتخب و اغلب ناشناخته دولتی اشاره دارد که سیاست‌های دولت را هدایت می‌کنند، به‌ویژه رهبران سازمان‌های اطلاعاتی و ارتش.

ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود از دولت عمیق انتقاد می کرد و اعضای آن را متهم می کرد که مانع از تلاش های او برای خروج از افغانستان و سوریه می شوند و دروغ “روسیاگیت” را به دلیل آسیب رساندن به اعتبار خود و تیرگی روابط بین واشنگتن و مسکو مقصر می دانست.

پوتین قبلاً تاکید کرده بود که این بوروکرات‌های پنهان مرکز واقعی قدرت در ایالات متحده هستند و در ماه فوریه به تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار آمریکایی گفت که سیاست ایالات متحده «شخصیت رهبر نیست، بلکه به طرز فکر رهبر است». .

لاوروف به اسکای نیوز عربی گفت: «من هیچ توهمی درباره رهبر آمریکا ندارم. زمانی که ترامپ با من و پوتین دوست بود، تحریم‌ها علیه روسیه به طور منظم، پیوسته و کاملاً جدی در دولت او اجرا می‌شد.»

وی همچنین خواستار آتش‌بس در نوار غزه و غرب شد: «اگرچه بایدن از نظر جسمی بسیار بیمار است و نمی‌تواند کشورش را برای مدت طولانی‌تری رهبری کند، اما ایالات متحده سیاست خارجی خود را حفظ کرده و به عملیات نظامی از طریق رژیم اوکراین و سایر نقاط جهان ادامه می‌دهد». بانک.”

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این «ماشین» کار می کند و هدف آن هرگز داشتن رقیبی نیست که هژمونی آمریکا را تهدید کند.

لاوروف در پایان گفت: در مواجهه با این واقعیت، روسیه باید به خود تکیه کند.

وی ادامه داد: ما هرگز در تاریخ خود به یک “عموی خوب” در کاخ سفید یا… یکی بگذارید او از پایتخت های غربی بیاید و همه چیز برای ما خوب خواهد بود.

311311

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما