اخبار روزاخبار قیمت ها

قیمت «سکه» شکست! / دلیل گرانی عجیب آن چه بود؟

قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته دو هزار تومان افزایش یافت و این افزایش قیمت بازار طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش صبح به نقل از تجارت نیوز؛ قیمت سکه امامی امروز سوم خرداد به 29 میلیون تومان رسید. این در حالی است که سکه دیروز با قیمت 27 میلیون تومان کار خود را در بازار آغاز کرد.

اما قیمت طلا تغییر چندانی نداشت و تنها یک پله صعود کرد و به دو میلیون و 300 هزار تومان رسید. مثقال طلا از کانال 10 میلیون تومانی بازیابی و از کانال 9 میلیون تومانی خارج شد.

قیمت سکه بهار آزادی به 25 میلیون و 900 هزار تومان رسید و تنها یک قدم با کانال 26 میلیون تومان فاصله دارد. قیمت نیم سکه 15 میلیون و 570 هزار تومان بود.

ربع سکه که روز گذشته در کانال 9 میلیون تومان معامله می شد، امروز از این کانال خارج شد و به 10 میلیون و 540 هزار تومان رسید. سکه گرمی نیز با قیمت 6 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.

دلیل افزایش قیمت سکه چیست؟

بازار طلا و سکه در ایران نشان داده که وابستگی بیشتری به قیمت دلار داخلی دارد و هر حرکتی در جهت دلار بر قیمت سکه و طلا تاثیر می گذارد.

کاهش قیمت دلار باعث افت بازار طلا و ارز شد. اما افزایش قیمت دلار امروز باعث افزایش قیمت این فلز زرد شد.

بنابراین برای بررسی قیمت طلا و سکه باید جهت دلار را بررسی کنید. به نظر می رسد در شرایط فعلی بازار ارز از فعال شدن مجدد برجام و نتیجه مذاکرات ناامید شده و قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته است.

پیش از سفر سلطان عمان، دلار بین 52 تا 53 هزار تومان در نوسان بود و پیش بینی ها حاکی از آن بود که دلار فعلا در این محدوده باقی خواهد ماند.

در حال حاضر نیز به نظر می رسد در صورت عدم موفقیت برجام، قیمت دلار به محدوده قبلی خود باز می گردد و به موازات رشد دلار، قیمت طلا و ارز نیز تغییر خواهد کرد.

گردآوری شده توسط www.vaghtesobh.com

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا