اخبار روز

افزایش ۴۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در هفته اول آذر

در هفته اول آذر قیمت سکه، 450 هزارتومان افزایش پیدا کرد.

در هفته اول آذرماه به طور میانگین هر قطعه سکه طرح قدیم 150 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 450 هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه 200 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای هفته گذشته درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا به دلیل اتفاقات سیاسی باز هم افزایش یافت و هر اونس طلا با 38 دلار افزایش به 2400 دلار رسید و قیمت فلزاتی مانند نقره، پالادیوم و پلاتین نیز افزایش یافت.

یک فعال بازار طلا گفت: در حالی که نرخ ارز در بازار ثابت ماند و نوسان نداشت، رشد طلای جهانی باعث شد قیمت ارز و طلا در هفته افزایش یابد.

وی بیان کرد: در هفته نخست آذرماه به طور میانگین هر سکه طرح قدیم 150 هزار تومان، سکه طرح جدید 450 هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه 200 هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه‌های یک گرمی تغییری نداشت.

کشتی آرای گفت: افزایش 38 دلاری قیمت جهانی طلا منجر به افزایش هفتگی 180 هزار تومانی هر مثقال طلای مذاب و افزایش 41 هزار تومانی هر گرم طلای 18 عیار شد.

و افزود: حباب پولی با وجود افزایش قیمت ها تغییر نکرد و پنج میلیون تومان بود، بنابراین عرضه و تقاضا متعادل شد.

این فعال بازار طلا گفت: با توجه به تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه، قیمت ارز و طلا تا روز دوشنبه و شروع بازارهای جهانی تغییری نخواهد داشت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا