به گزارش مانیبان، خانواده آیفون 16 مانند دو نسل قبلی آیفون که واردات آن ممنوع و بدون رجیستری است، همچنان در ایران محبوب بوده و در حال خرید است. همانند سال گذشته، طرفداران اپل به گرمی از گوشی های آیفون 15 استقبال کردند، امسال هم آیفون 16، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس همزمان با عرضه جهانی وارد ایران شدند و مورد توجه قرار گرفتند.

در هفته های اخیر اخبار و اظهارنظرهای بیشتری مبنی بر رفع ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون 16 شنیده می شود و همین امر باعث شده است که علاقه مندان به خرید این گوشی ها فعلاً منتظر ثبت نام باشند.

علی امانت، یکی از واردکنندگان تلفن همراه درباره وضعیت خرید این گوشی ها در اولین روزهای ورود به کشور به زومیت گفت: اگرچه گوشی های آیفون هنوز رجیستر نشده اند و آنتن دهی ندارند، اما آیفون 16 بسیار خوب بوده است. دریافت کرد. البته در مقایسه با آیفون 15 که نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی داشت، مردم کمتر آن را پیش خرید کردند. سال گذشته 50 گوشی آیفون 15 را در روز اول پیش فروش کردیم و امسال حدود 30 گوشی آیفون 16 را پیش فروش کردیم که تنها 2 عدد از این گوشی های آیفون 16 پرو و ​​بقیه آیفون 16 پرو مکس بودند. که توسط مشتریان خریداری شده است.

این واردکننده با بیان اینکه تعداد استعلام قیمت آیفون 16 نشان می دهد مردم منتظر ثبت نام هستند تا بتوانند بدون مشکل گوشی را خریداری و استفاده کنند: « استقبال عمومی، درخواست خرید و استعلام قیمت آیفون 16 آنها بسیار قدیمی تر از آیفون 15 هستند، اما همه آنها منتظر ثبت نام هستند، یعنی طبق اخبار مربوط به ثبت نام آیفون. یکی شنیده ها حاکی از آن است که تا دو ماه آینده همه منتظر رجیستر شدن گوشی و خرید آن هستند. اکنون مشخص نیست که آیا ثبت خواهد شد یا خیر.

دو روز پیش، در اولین روز عرضه آیفون 16 در ایران، مثل همیشه، قیمت گوشی ها بالاتر از قیمت واقعی خود بود و به عنوان مثال، آیفون 16 حبابی معمولی قیمت بسیار بالایی داشت و در روز اول اعلام شد. قیمت این گوشی 80 میلیون تومان است در حالی که قیمت واقعی این گوشی حدود 45 میلیون تومان است.

البته، روز (اول مهر) این حباب قیمت هنوز وجود دارد. امانت می گوید: امروز قیمت آیفون 16 معمولی با 128 گیگابایت حافظه 63 میلیون تومان، قیمت آیفون 16 پرو با 128 گیگابایت حافظه 80 میلیون تومان، آیفون 16 پرو با 256 گیگابایت حافظه 87 میلیون تومان و قیمت آیفون 16 پرو مکس با 256 گیگابایت حافظه 107 میلیون تومان است.

این فروشنده می گوید با وجود این قیمت بالا و غیر واقعی، «کسانی که به دنبال یک آیفون 16 معمولی هستند معمولاً منتظر کاهش قیمت هستند و سپس آن را خریداری می کنند». با طراحی و رنگ های آیفون 16، اگر رجیستر شود، فکر می کنم فروش بسیار خوبی خواهد داشت.

هفته گذشته بود که رئیس انجمن موبایل اعلام کرد که رفع ممنوعیت واردات و رجیستر آیفون در دستور کار قرار دارد اما رفع این محدودیت ها با افزایش 40 تا 50 درصدی تعرفه واردات انجام می شود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما