اخبار خودرو

قانون جدید در بنگلادش : کلاه ایمنی نگذارید ؛ خبری از سوخت نیست

قانون جدید در بنگلادش : کلاه ایمنی نگذارید ؛ خبری از سوخت نیست

در بنگلادش قانونی تصویب شده است که بر اساس آن همه رانندگان دو چرخ باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. طبق این قانون علاوه بر خلبان اصلی، خلبان دوم نیز باید از کلاه ایمنی استفاده کند. در غیر این صورت پلیس می تواند آنها را دستگیر و جریمه کند. اگرچه این قانون در سال 1362 به تصویب رسیده است، اما به دلایل مختلف در کتاب اساسنامه باقی مانده و آنطور که باید اجرا نمی شود.

بر اساس آخرین دستور، با توجه به افزایش روزافزون مرگ و میر کاربران موتورسیکلت در بنگلادش، این قانون مورد بازنگری قرار گرفته و سیاستمداران به دنبال اجرای دقیق آن هستند. در همین راستا وزارت حمل و نقل بنگلادش به تازگی از اجرای طرحی به نام سوخت گیری با شرط داشتن کلاه ایمنی خبر داده است. این طرح در سراسر بنگلادش اجرا می شود.

همانطور که تصور می کنید با اجرای این طرح تنها موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند می توانند در پمپ بنزین ها سوخت گیری کنند. اگرچه این طرح مفید به نظر می رسد، اما به راحتی قابل اجتناب است.

شاید بدانید که در بنگلادش تعداد افرادی که برای رفت و آمد روزانه از موتور سیکلت استفاده می کنند بسیار زیاد است. به همین دلیل بخش قابل توجهی از تصادفات و سوانح رانندگی متعلق به این نوع وسایل نقلیه است. بر اساس آمار سال گذشته حدود 30 درصد قربانیان تصادفات را موتورسواران و کسانی که از موتورسیکلت های سه چرخ برای جابجایی مسافران استفاده می کنند، تشکیل می دهند. این نوع موتورها که به اتوریک شاو یا توک توک معروف هستند در کشورهایی مانند هند، پاکستان، تایلند و بنگلادش کاربرد فراوانی دارند و پیروان زیادی دارند. این نوع موتورها می توانند تا 8 سرنشین را در خود جای دهند. به دلیل ایمنی ضعیف، در صورت تصادف با این نوع وسیله نقلیه معمولاً قربانیان زیادی وجود دارد. خوشبختانه در کشور ما از این نوع موتورها بیشتر برای حمل بارهای سبک استفاده می شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا