توانایی تعادل و ایستادن روی یک پا معیار خوبی برای سنجش سلامتی و نحوه تعامل سیستم های بدن با یکدیگر است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان می گویند این توانایی منجر به بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از پیری زودرس می شود.

متخصصان کلینیک مایو در ایالات متحده مدت زمانی که افراد بالای 50 سال می توانند روی یک پا بایستند را آزمایش کردند و دریافتند که این زمان در پای غالب 2.2 ثانیه و در پای غیر غالب 1.7 ثانیه کاهش می یابد.

حفظ تعادل برای جلوگیری از زمین خوردن و صدمات، به ویژه با افزایش سن، مهم است. هرکسی که نتواند روی یک پا به مدت بیش از 5 ثانیه تعادل داشته باشد، ممکن است در معرض خطر افتادن باشد.

یک مطالعه در ژوئن 2022 نشان داد که توانایی حفظ تعادل با طول عمر بیشتر مرتبط است و افرادی که قادر به ایستادن روی یک پا به مدت 10 ثانیه بدون حمایت نیستند، 84 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

به گزارش دویچه وله به نقل از سی ان ان، این مطالعه نشان می دهد که افراد زیر 69 سال می توانند حدود 30 ثانیه روی یک پا تعادل خود را حفظ کنند. این مقدار برای افراد 70 تا 79 سال باید 20 ثانیه و برای افراد بالای 80 سال 10 ثانیه باشد.

به گفته کارشناسان، کسانی که نمی توانند برای مدت طولانی روی یک پا بایستند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی یا مغزی مانند سکته مغزی، زوال عقل یا پارکینسون هستند.

این مطالعه که اخیراً در مجله PLOS One منتشر شده است، می افزاید: بهبود تعادل با ایستادن روی یک پا معمولاً از طریق یوگا امکان پذیر است. حتی اگر نمی توانید بیش از 5 ثانیه روی یک پا بایستید، با پزشک قرار ملاقات بگذارید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما