پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم رها شده است
کارگردان هاتف علیمردانی
تولید کننده هاتف علیمردانی
نویسنده هاتف علیمردانی
بازیگران فاطمه معتمدآریا
سعید آقاخانی
حمیدرضا آذرنگ
شبنم مقدمی
محمود نظرعلیان
محمدرضا غفاری
فریبا متخصص است
حوری امیری
ملیسا زکاری
موسیقی افشین عزیزی
فیلمبردار حسین جعفریان
ویرایشگر امیر ادیب پرور
توزیع کننده فیلمسازان

تاریخ های انتشار

۲۵ اسفند ۱۳۹۵

مدت

75 دقیقه
کشور ایران
زبان فارسی
فروش باکس آفیس 1,530,522,000 تومان

خلاصه فیلم

آباجان در دهه شصت زنی است که منتظر خبر پسرش است که گفته می شود در جبهه شهید شده است.

“آباجان” داستان خانواده ای است که در دهه شصت در شهر زنجان زندگی می کنند. خانواده ای که جنگ و محیط آن سال ها تاثیر زیادی در زندگی شان دارد.

رها شده است

در مورد فیلم

آباجان به جای مادری کلیشه ای در فیلم های ایرانی تبدیل به شخصیتی چند وجهی می شود و بازی فوق العاده فاطمه معتمد آریا نیز طراحی دقیق این شخصیت را تکمیل می کند. از حس شخصیت آباجان استفاده شده که هم خنده هایش باورپذیر است و هم . ناله های مداوم او، و از همه بهتر، رقص او با دانستن اینکه پسرش با دیدن عکس او در تلویزیون زنده است. در استفاده از زبان بدن، هوش معتمدآریا و کارگردان قابل تقدیر است. از نحوه نشستن و در دست گرفتن چادر گرفته تا راه رفتن، شخصیتی بزرگتر از خودش به نمایش می گذارد. طراحی صحنه و لباس، فیلمبرداری با تلفیقی منسجم از تصاویر رئالیستی و ناتورالیستی و بازی جذاب بازیگران – به جز معتمد، آریا حمیدرضا آذرنگ و شبنم مقدمی نیز خوب بازی کرده اند – از مهمترین نقاط قوت سازه آباجان است. ، که ارزشش را دارد. آن را به عنوان یک فیلم روشنگرانه در مورد یک وضعیت التهابی توصیه می شود تماشا کنید. حال و هوای خاص داستان خانه آن زمان مهم و قابل ستایش است تا متوجه شویم در بازآفرینی زمان در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی سال‌های اخیر، اما در آباجان، با دقت و هماهنگی مثال زدنی چه اشتباهاتی صورت گرفته است. موسیقی متن فیلم با زمان و مکان موقعیت ها طراحی شده است.

آباجان در بالاترین نقطه کارنامه علیمردانی قرار دارد. فیلمی نجیب و بی تکلف که نشان می دهد کارگردانش سعی دارد تجربی باشد.

علیمردانی با فروش فیلم های قبلی خود هزینه تولید آباجان را تامین می کند. او با وجود موفقیت در ساخت فیلم های تجاری، در ساخت آنها علاوه بر جنبه صنعتی، جنبه هنری و تصویری سینما را نیز در نظر گرفت و فیلم دلی را ساخت تا به نوعی تجربیات زیسته خود را با زبان سینما منتقل کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما