به گزارش بازتاب آنلاین، سید حسن نصرالله در این ویدئو گفت: وقتی خشم اسرائیل و عربستان را از توافق هسته ای می بینیم، اهمیت آن مشخص می شود.

دبیرکل حزب الله در ادامه مصاحبه، توافق هسته ای را یک دستاورد بزرگ می داند و می گوید باید درس گرفت و مطالعه و تحقیق کرد.

لازم به ذکر است که توافق جامع و نهایی هسته ای وین موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در راستای توافق جامع برنامه هسته ای ایران و پیرو توافق هسته ای لوزان در روز سه شنبه 23 ام می باشد. تیر 1394 (14 ژوئیه 2015) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 تحت معاهده جهانی اشاعه تسلیحات هسته‌ای برای اطمینان از قدرت‌های جهانی مبنی بر عدم تولید و توسعه سلاح‌های هسته‌ای و تضمین حق ایران برای غنی‌سازی سوخت صلح‌آمیز هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی در سال 2006 (2006) ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر سازمان ها در جریان این مذاکرات تحریم ها را علیه ایران آغاز کردند.

پس از چندین دور مذاکره، در 24 نوامبر 2013 (3 آذر 1392) توافقنامه موقت ژنو در مورد برنامه هسته ای ایران بین ایران و کشورهای 1+5 در ژنو سوئیس امضا شد.

سرانجام محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده ایرانی روز سه شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ ژوئیه) در وین، پایتخت اتریش، پس از بیست و دو ماه مذاکره موفق شدند به توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵ دست یابند. 17 روز مذاکرات فشرده آینده برنامه هسته ای ایران. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی رسمی در وین از دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران خبر دادند.

۳۱۱۳۱۱

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما