اخبار روز

فوری: 600 میلیون رهن برای مستاجران در روز سه شنبه

حدود شش ماه از تصویب وام 200 میلیون تومانی وام مسکن روستایی با سود 5 درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رئیس جمهور می گذرد. اما از آن زمان تاکنون سازمان برنامه و بودجه تضمینی برای پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات تا سقف 18 درصد ارائه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین کند که 13 درصد سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت شود. شرایط ویژه برای وام فوری اعمال می شود. رهن از اقساط بلند مدت بهره مند است. سقف تسهیلات عمرانی طرح نهضت ملی مسکن کلانشهرها 750 میلیون تومان است که به سازندگانی که از فناوری های روز استفاده می کنند پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان با استفاده از روش ها و فناوری های روز در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها و سایر شهرها به ترتیب 750، 650 و 600 میلیون تومان تعیین شده است که به طور منظم و با پیشرفت کار پرداخت می شود. ساخت پروژه ها سال گذشته سقف این تسهیلات 600 میلیون تومان بود.

بازپرداخت وام های امسال برای تعاونی سازان حداکثر 10 سال و برای سایر سازندگان حداکثر 8 سال با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار است.

به گفته عباس حسینی – مدیرعامل بانک مسکن – از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 55 درصد تسهیلات مشارکت شهروندان به پروژه‌هایی که از فناوری‌های نوین در چارچوب قوانین استفاده می‌کردند، پرداخت شد.

جبران تحولات فناوری نوین در قالب طرح نهضت ملی مسکن با نرخ 18 درصد مصوب شورای پول و اعتبار انجام می شود. پیش از این نسبت تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن 23 درصد یعنی 13 درصد بود. تیر امسال به 18 درصد کاهش یافت.

کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از 23 به 18 درصد

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جلسات منظم شورای عالی مسکن و حضور رئیس جمهور و سایر مراجع ذیربط و وزارتخانه ها این امکان را فراهم کرده است که با همکاری سایر دستگاه های دولتی تولید مسکن تقویت شود.

وی، رایزنی در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات بانک های مسکن از 23 درصد به 18 درصد را از دیگر برنامه های این اقدام عنوان کرد و گفت: افزایش حجم تسهیلات سپرده مسکن و رشد 35 درصدی تسهیلات صنعتی سازی بخشی از این تلاش است. دولت» برای رونق تولید مسکن».

بذرپاش خاطرنشان می کند: در حال حاضر تملک زمین در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر بر عهده شورای مسکن استان است. او از برنامه‌هایی برای اعطای اختیار به استان‌ها برای الحاق زمین به محدوده شهرها برای شهرهایی با جمعیت کمتر از 200,000 نفر خبر داد.

از تجربه زندگی استفاده کنید مهر در نهضت مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت مکان مناسب برای ساخت و ساز مسکن، افزود: همانطور که تولید مسکن مهم است، در اجرای نهضت ملی مسکن نیز در کجا و با چه کیفیتی ساخته شود. برنامه ریزی کنید.»، بنابراین سعی خواهیم کرد تجربیات زندگی را پیدا کنیم مهر به تولید مسکن علاقه لازم را داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مسائل کشور است که مشارکت مردم در آن اهمیت دارد. در حال حاضر تامین مسکن توسط متقاضیان یکی از موضوعاتی است که تلاش خواهیم کرد مشارکت مردم را در این زمینه افزایش دهیم.

بذرپاش تنوع مراکز تصمیم‌گیری در تولید مسکن را بخشی دیگر از مشکلات عنوان کرد و از انبوه‌سازان خواست تا بخشی از بار تولید مسکن را به دوش بکشند و در این بین منافع مردم را در نظر داشته باشند.

تشکیل کارگروه تولید مسکن با انبوه سازان

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 550 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است که در مراحل مختلف است. از این رو علاوه بر برنامه ریزی و سیاست گذاری، بر کارهای عمرانی و نظارت بر ساخت و ساز نیز نظارت می شود و دولت تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته است.

در حال حاضر سقف تسهیلات عادی طرح ملی نهضت مسکن 550 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و نرخ سود 18 درصد است. برای اعشار 1 و 2 400 میلیون تومان، اعشار 3 و 4 300 میلیون تومان پرداخت می شود. هر دو وام دارای نرخ سود 2 درصد و بازپرداخت 15 ساله هستند.

سقف تسهیلات کلانشهری طرح نهضت ملی مسکن 750 میلیون تومان است که به سازندگانی که از فناوری های روز استفاده می کنند پرداخت می شود.

به گفته عباس حسینی – مدیرعامل بانک مسکن – از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 55 درصد تسهیلات مشارکت شهروندان به پروژه‌هایی که از فناوری‌های نوین در چارچوب قوانین استفاده می‌کردند، پرداخت شد.

جبران تحولات فناوری نوین در قالب طرح نهضت ملی مسکن با نرخ 18 درصد مصوب شورای پول و اعتبار انجام می شود. پیش از این نسبت تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن 23 درصد یعنی 13 درصد بود. تیر امسال به 18 درصد کاهش یافت.

در حال حاضر سقف تسهیلات عادی طرح ملی نهضت مسکن 550 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و نرخ سود 18 درصد است. برای اعشار 1 و 2 400 میلیون تومان، اعشار 3 و 4 300 میلیون تومان پرداخت می شود. هر دو وام دارای نرخ سود 2 درصد و بازپرداخت 15 ساله هستند

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا