یکی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های پلیسی خارجی که در دهه 1970 از تلویزیون پخش شد، «هرکول پوآرو» بر اساس رمان‌های آگاتا کریستی بود. سریالی که هنوز هم بیشتر بینندگان آن را در خاطر دارند. چندی پیش اعلام شد که قسمت های جدید همین سریال «هرکول پوآرو» برای پخش تلویزیونی در حال دوبله است. با توجه به اینکه دیوید سوشی بازیگر انگلیسی نقش هرکول پوآرو در سال 2013 از این نقش خداحافظی کرد، به نظر می رسد دوبله قسمت های جدید مربوط به قسمت هایی باشد که بعد از سال 2000 ساخته شده اند و هرگز در ایران پخش نشدند. تلویزیون.

به گزارش بازتاب آنلاین، خبرگزاری ایسنا با انتشار عکس هایی از ناصر ممدوح در اتاق دوبلاژ از دوبله سه فصل (10 قسمت) هرکول پوآرو برای پخش تلویزیونی خبر داد. در این خبر آمده است که دوبله قسمت های جدید «هرکول پوآرو» به سرپرستی رضا آفتابی و هنرمند اکبر منانی صداپیشه هرکول پوآرو از مدتی پیش آغاز شد و اکنون ناصر ممدوح به این گروه پیوسته است. . . آخرین دوبله این سریال به 13 سال پیش برمی گردد.

تلویزیون بعد از 13 سال فصل های پخش نشده سریال پوآرو را پخش می کند.

سریال «هرکول پوآرو» در دهه 70 از تلویزیون ایران پخش شد. تصویر متفاوت پوآرو با آن سبیل جذاب و نظم و انضباط خاص او بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت و موسیقی او نیز مورد استقبال قرار گرفت. 54 قسمت از 70 این سریال تا اواسط دهه 1970 پخش شد، اما فصل های جدیدی که بعد از سال 2000 ساخته شد هرگز پخش نشد. اینها احتمالاً همان قسمت هایی هستند که الان از آرشیو بیرون آمده اند و در مرحله دوبله هستند.

اقتباس های زیادی از «هرکول پوآرو» صورت گرفته و بازیگران متعددی نقش او را بازی کرده اند، اما تصویر دیوید سوشی، بازیگر انگلیسی این سریال با نام پوآرو در ذهن مردم نقش بسته است. این سریال در سال 1989 توسط شبکه بریتانیایی آی تی وی ساخته شده است. سریالی متشکل از 13 فصل و 70 قسمت که به مدت 25 سال از این شبکه و بعد از آن از بی بی سی پخش شد. هرکول پوآرو بلژیکی، قهرمان تمام این ماجراهای جنایتکارانه، با ویژگی های منحصر به فرد خود، به سرعت تبدیل شد. یکی او به یکی از محبوب ترین شخصیت های تلویزیونی در جهان تبدیل شد.

دیوید سوشی بازیگر انگلیسی نقش پوآرو 25 سال یعنی ربع قرن در نقش هرکول پوآرو بازی کرد. جالب اینجاست که وقتی در سن 41 سالگی این نقش به او پیشنهاد شد، این اثر آگاتا کریستی را نخوانده بود و تازه شروع به مطالعه آن و تحقیقات گسترده در مورد این نقش کرده بود.

سری
«دیوید سوشی» بازیگر «پوآرو» ده سال پیش برای همیشه از این نقش خداحافظی کرد.

سوشی در مصاحبه ای گفت: “من لیستی از عادات و شخصیت پوآرو تهیه کردم و نام آن را فایل خصوصیات گذاشتم. این پرونده 5 صفحه بود و 93 جنبه از زندگی پوآرو را پوشش می داد. من هنوز هم آن لیست را دارم. در واقع تمام سال هایی که من داشتم پوآرو بازی می‌کردم، آن فهرست را به مجموعه می‌بردم، آن را بررسی می‌کردم و یک نسخه را به کارگردانان می‌دادم.

تلاش های او در مستند ITV “Being Poirot” به تصویر کشیده شد. او همچنین دو عنوان شوالیه و فرمانده امپراتوری بریتانیا را از ملکه انگلیس دریافت کرد.

دیوید سوشی پس از 25 سال بازی در نقش هرکول پوآرو، در نوامبر 2013 پس از ساخت آخرین قسمت از این مجموعه، با این شخصیت خداحافظی کرد. آخرین مورد آخرین قسمت پوآرو با بازی سوشی بود که اتفاق بسیار مهمی در آن رخ داد.

سری
قسمت های جدید سریال پوآرو با اتمام مراحل دوبله از شبکه تماشا پخش می شود.

در مورد دوم، برای جلوگیری از یک قتل دیگر، پوآرو مسن از دوست قدیمی خود کاپیتان هستینگز می خواهد که به دادگاه استایلز بازگردد، محل تحقیقات در اولین موردی که با هم کار کردند. در آنجا پوآرو با مردی آشنا می شود که با تسلط بر روانشناسی، دیگران را متقاعد می کند که مرتکب قتل شوند.

موسیقی این اثر با اجرای کریستوفر گانینگ یکی این یکی از نوستالژی های جذاب دهه هفتاد است. در سال 1990، این موسیقی برنده جایزه بفتا برای بهترین موسیقی متن برای تلویزیون شد.

هنوز مشخص نیست قسمت های دوبله شده «هرکول پوآرو» چه زمانی پخش می شود، اما احتمالا به زودی آن را در شبکه تماشا خواهیم دید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما