حمیدرضا عزیزی فارسانیدر جلسه علنی امروز (چهارشنبه 2 آبان(ماه) شورای اسلامی در نطقی بین دستورالعمل خود، اجرای وعده صادق (2) و اقدامات شجاعانه ریاست محترم مجلس را تبریک گفت و گفت: اولا جنایات رژیم غاصب اسرائیل نژادپرستان گمراه و شیاطین مریض که با کشتن و اخراج کودکان به آرزوها و آرزوهای خود می‌رسند. اینجانب مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می‌کنم، هتک حرمت و ادعای ارضی غیرمنطقی برخی کشورهای همسایه را محکوم می‌کنم و از دولت محترم تقاضا دارم ماده 61 برنامه هفتم پیشرفت، خدمات ملی و فراملی را در جزایر تنب بزرگ اجرا کند. و کوچک و ابوموسی به سرعت عمل می کنند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: همکاران عزیز; هنوز فساد یکی این یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کشور است، چرا که نظرسنجی مرکز خبر دانشجویان ایران نشان می‌دهد که ۷۶ درصد شهروندان نگران معضل فساد اداری و اختلاس در کشور هستند. ایران در بین 180 کشور در رتبه 147 قرار دارد که بسیار نگران کننده است، بنابراین تشویق مردم پاک برای غلبه بر وضعیت امروز در زمینه فساد اداری کافی نیست. افراد تأثیرگذارند، اما نمی توان ساختار را سالم کرد و تنها از طریق افراد می توان کشور را از این فساد تودرتو رها کرد. باید سیاست گذاری کنیم و مسیرهایی را بر اساس نظارت هوشمندانه و دقیق بر فرآیندهای کلان و خرد انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: از وزیر ارتباطات می خواهم هرچه سریعتر برنامه های مربوطه را با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دیجیتال، تجارت الکترونیک و رشد صنعت روشن کند چرا که در آستانه انقلاب هستیم. هوش مصنوعی، جهش کوانتومی، گسترش اینترنت اشیا و بلاک چین شاهدی بر فضای این کشور است. همچنین مشکل اینترنت، فیبر نوری و دکل های تلفن همراه در استان چهارمحال و بختیاری را تا پایان سال 1404 حل کنید.

عزیزی یادآور شد: ملت شریف ایران و هیئت محترم دولت؛ مدیریت و کنترل ناکارآمد آب کشور منجر به نابودی استان های زیبا و سرسبز چهارمحال و بختیاری، آلودگی آب چشمه های سرچون به دلیل عبور خطوط لوله نفت، بیکاری کشاورزان و صیادان و صیادان شده است. آوارگی مردم بیرگان و بازیابی کوهرنگ که بر خلاف مردم فلسطین مظلوم نیست، یکی از این موارد است.

وی افزود: از اعضای محترم شورای عالی آب می خواهم مطالبات مردم را برآورده کنند و آب غیر فنی را به بهشت ​​آباد منتقل کنند که با مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست، کمیسیون اصل 90، سازمان بازرسی کل کشور و … است. دیوان محاسبات در مصوب 1392 تعلیق خود را اعلام کرده است. توقف آن ادامه دارد و از آب دریا برای تامین آب فلات مرکزی استفاده می شود. نمی توان در شرق یک استان کویری خربزه و در غرب برنج و در مرکز صنایع بزرگ کاشت و انتظار داشت زاینده رود خروشان که قلب تپنده فلات مرکزی ایران است زنده بماند.

این نماینده در مجلس دوازدهم تصریح کرد: اگر دولت نتواند این کار را بکند، ما بختیاری ها می توانیم همان طور که در انقلاب مشروطه بر کشور حکومت کردیم.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی در شورای اسلامی تاکید کرد: از رئیس جمهور محترم بابت تقدیم به موقع لایحه بودجه که بر اساس اصل پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است اما بی عدالتی در توزیع منابع کشور تشکر می کنم. در تمامی بخش‌های اقتصادی و اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری به عقب‌نشینی منجر شده است، به‌طوری‌که مناطق اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ همچنان فاقد آب بهداشتی، 177 روستا در جاده‌های روستایی، 195 روستا فاقد گاز و نرخ مهاجرت روستاییان هستند. جوانان 67 درصد هستند.

۴۶

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما