اخبار خودرو

فاو مالک هونگچی ؛ به عنوان هفتمین عضو به اتحادیه تعویض باتری نیو خواهد پیوست

فاو مالک هونگچی ؛ به عنوان هفتمین عضو به اتحادیه تعویض باتری نیو خواهد پیوست

رسانه های چینی گزارش دادند که شرکت دولتی First Automobile Works (FAW) به عنوان هفتمین عضو اتحادیه تعویض باتری Nio خواهد پیوست. FAW مالک برند Hongqi است که اخیراً نسخه ای از SUV Hongqi EHS7 خود را با پشتیبانی از فناوری تعویض باتری در حالی که درخواست تأیید بازار در چین می کند، رونمایی کرده است. ما این خودرو را در آخرین سایت خودرو قرار دادیم و اشاره شد که FAW هنوز a نشده است. عضو اتحادیه تعویض باتری جدید، که می توانید اینجا بخوانید.

طبق آخرین گزارش، FAW دومین عضو بزرگ از چهار خودروساز بزرگ دولتی است. سه خودروساز دیگر SAIC Motor، Dongfeng Motor و Changan Automobile هستند که آخرین مورد است. یکی او یکی از اعضای اتحادیه مذکور است.

اعضای فعلی اتحادیه تعویض باتری Nio عبارتند از GAC Group، Geely Holding، Chery Automobile، Changan Automobile، JAC و Lotus Technology که اکثر آنها متعلق به هلدینگ جیلی هستند. خبرگزاری Cailin گزارش می دهد که فاو هفتمین عضو این اتحادیه خواهد بود.

پیش از این، ویلیام لی، مدیرعامل و یکی یکی از بنیانگذاران نیو اظهار داشت که ائتلاف تحت رهبری نیو دارای هفت عضو از جمله نیو است و در آینده تعداد بیشتری نیز به آن خواهند پیوست. لی همچنین انتظار دارد در صورت پیوستن اعضای بیشتر، نیو 10000 ایستگاه اشتراک گذاری در آینده داشته باشد که برای پشتیبانی از 10 میلیون وسیله نقلیه کافی است.

نیو در حال حاضر 2416 صرافی در چین و حدود 40 ایستگاه در اروپا دارد. حدود 1000 مورد از آنها نسل سوم و چهارم هستند که از برند Nio Onvo پشتیبانی می کنند.

سال گذشته در نمایشگاه خودرو شانگهای، Hongqi سدان تمام الکتریکی E001 را با پشتیبانی از فناوری تعویض باتری معرفی کرد. اما از آن زمان تاکنون هیچ خبری از این خودرو منتشر نشده است.

این هفته، در 14 می، رگولاتور زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات فهرستی را فاش کرد که شامل شاسی بلند Hongqi EHS7 با فناوری تعویض باتری است که برای مجوز فروش آن در چین درخواست داده بود.

علاوه بر هونگچی که برند شاخص FAW است، FAW همچنین صاحب Bestune است که بر روی خودروهای برقی شهری ارزان قیمت تمرکز دارد. علاوه بر این، FAW شریک اصلی سرمایه گذاری مشترک فولکس واگن در چین است و خودروهای الکتریکی سری ID را در یک کارخانه مشترک 50:50 تولید می کند.

FAW اخیراً برنامه های برقی سازی خود را تسریع کرده و سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد 15 مدل خودروی جدید انرژی را طی سه سال آینده عرضه کند و هدف آن رسیدن به تولید تجمعی 1.45 میلیون دستگاه تا سال 2025 است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا