غافلگیر شدن چوپانان تبریزی از بارش نیم متری برف در منطقه سهند (+عکس)

در سی و دومین روز از پاییز 1403 بارش نیم متر برف در روستاهای اطراف شهر تبریز در رشته کوه های سهند، روستاییان این مناطق را غافلگیر کرد.

به گزارش فارس، بارش اولین برف پاییزی در برخی نقاط استان آذربایجان شرقی نه تنها جمعیت این استان، بلکه حتی چوپانان برخی روستاها را شگفت زده کرد.

امروز بارش نیم متری برف در برخی روستاها از جمله لیقوان، بیرق و اسپراخون شهرستان تبریز دامداران این منطقه را با مشکل مواجه کرد و منجر به گرفتار شدن آنها در برف و کولاک همراه با دام های خود شد.

غافلگیر شدن چوپانان تبریزی از بارش نیم متری برف در منطقه سهند (+عکس)

کاوه صدک روحی بخشدار باسمنج در این خصوص به خبرنگار ما گفت: روستاهای لیقوان، بیرق و اسپراخون در دامنه کوه سهند قرار دارند و در 24 ساعت گذشته شاهد بارش نیم متر برف در این مناطق بوده ایم. چوپان مشکل ایجاد می کند با گاوهایشان رفته بود.

وی ادامه داد: با کمک خودروهای راهداری منطقه، راه اصلی این روستاها باز شد و با تلاش امدادگران، چوپانان روستاهای اسپراخون و لیقوان که در نیم متری برف گرفتار شده بودند، نجات یافتند و به محل زندگی خود بازگشتند. روستاها

صدک روحی با اعلام ادامه تلاش برای بازگرداندن چوپانان و احشام روستای بیرق گفت: با توجه به بارش زیاد برف، تلاش امدادگران و همچنین مسئولان و اهالی دهستان باسمنج در مسیر روستای بیرق اینها ادامه یافت چوپان ها نیز در حال بازگشت به روستای خود هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما