bato-adv

به تازگی قهرمان دوچرخه سواری المپیک بریتانیا “کریس هوی” سرطان پروستات پیشرفته عفونی می شود و نمی تواند بیش از 4 سال زنده بماند. پس علائم اولیه سرطان پروستات چیست تا با توجه به آنها از پیشرفت بیماری و مرگ زودرس جلوگیری کنید؟

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از دیلی میل؛ کریس هوی برنده 11 مدال طلای المپیک در سن 48 سالگی به سرطان پیشرفته پروستات مبتلا شد و پزشکان می گویند که او تنها دو تا چهار سال دیگر زنده است. این بیماری در گذشته عموماً مردان بالای 70 سال را مبتلا می کرد اما متأسفانه از دهه 90 به بعد مردان زیر 50 سال را نیز گرفتار کرده است.

اغلب موارد سرطان پروستات، مانند سایر سرطان ها، ارتباط چندانی با سبک زندگی، از جمله چاقی و کم تحرکی ندارد. اما تعدادی از علائم وجود دارد که در صورت ابتلا، مردان می توانند این سرطان کشنده را در مراحل اولیه تشخیص دهند. اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود، امکان درمان بسیار افزایش می یابد.

پروستات غده ای گرد است که درست در زیر مثانه قرار دارد و وجود آن در تولید مایع منی و انزال مهم است. بنابراین شایع ترین علامت این بیماری علائم ادراری است. این علائم عبارتند از تکرر ادرار در طول روز و شب، وجود خون در ادرار یا مایع منی، درد یا احساس سوزش هنگام ادرار، انزال دردناک، درد مکرر یا سفتی در ناحیه کمر، لگن یا قسمت بالای ران، و چکیدن قطره چکان ادرار

در واقع، تغییراتی در نحوه ادرار شما ایجاد خواهد شد. یکی یکی از مهمترین علائم سرطان پروستات است. یکی یکی دیگر از علائم سرطان پروستات، مشکل در ادرار کردن است. جریان ضعیف ادرار نسبت به حالت عادی و تلاش برای تخلیه کامل مثانه نیز ممکن است نشانه تشخیص زودهنگام این بیماری باشد. علامت دیگر ترشح بیش از حد آنتی ژن اختصاصی پروستات است که فقط از این غده ترشح می شود.

ضمناً در صورت مشاهده خون در ادرار یا منی باید بدون معطلی به پزشک مراجعه کند. البته همه علائم فوق نشان دهنده سرطان پروستات کشنده نیست، اما ممکن است نشان دهنده مشکلات خوش خیم پروستات باشد که با مراجعه به مراکز درمانی به راحتی قابل درمان است. نیمی از مردان در طول زندگی خود از این نوع بیماری خوش خیم پروستات رنج می برند.

با این حال، هر یک از علائم بالا ممکن است علائم اولیه سرطان پروستات باشد. یکی از علائم پیشرفته سرطان پروستات باید استخوان و استخوان باشد. کمر درداو از بی اشتهایی، کاهش وزن بی دلیل، خستگی و درد در بیضه صحبت کرد. با مشاهده کوچکترین نشانه ای از ناهنجاری در بدن خود سریعا به پزشک مراجعه کنید تا در صورت تشخیص این سرطان شانس درمان را از دست ندهید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما