اخبار روز سینما

طلسم جواد عزتی شکسته می شود؟







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، جواد عزتی از دهه 70 و در تئاتر فعالیت خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد و در دهه 80 به فعالیت در مجموعه های تلویزیونی تعمیق بخشید. او در سریال با کارهای مهران مدیری به اوج شهرت رسید که در قهوه تلخ شخصیتی شیرین و دلنشین به نام «بابا اتی» خلق کرد و توانست خود را به عنوان بازیگر کمدی تصور کند.

ایسنا نوشت که عزتیس در اواخر دهه 80 به سینما باز شد و پیشرفت و شهرت او در کمدی های سینمایی به تدریج به جایی رسید که نامش در میان بود. یکی از فیلم های کمدی به نظر می رسید که آنها فروش را تضمین شده می دانستند. این روند تا آنجا پیش رفت که او چند سال پیش به «پردرآمدترین بازیگر سال» تبدیل شد. لقبی که در دو دهه گذشته تا حد زیادی به محمدرضا گلزار و رضا عطاران نسبت داده شده است. پس از تثبیت نام جواد عزتی به عنوان یک بازیگر موفق در عرصه کمدی، کم کم ژانر بازی های خود را تغییر داد و با ایفای نقش های جدی، روی دیگری از استعداد بازیگری خود را نشان داد. اگرچه این تغییر مسیر فرصت های جدیدی را برای این بازیگر باز کرد، اما نشانه هایی از تکرار در برخی از نقش های اخیر او دیده می شود. جواد عزتی که فیلم های اخیرش مثل گذشته پرفروش نبوده، همچنان بازیگر محبوب و الگو است. استقبال خوب مخاطبان از فیلم جدید او در پیش فروش بلیت جشنواره فجر است. او که در بیش از 20 سریال تلویزیونی و نمایش خانگی و همچنین بیش از 30 فیلم حضور داشته است، اولین تجربه جدی خود را با حضور در جشنواره فیلم فجر که در سال 1386 برگزار شد و بیست و هشتمین سال آن بود، داشت. زمان برگزاری این جشنواره به زمان حضور او در فیلم طلا و مس برمی گردد. عزتی که در دهه 90 اوج فعالیت خود را در سینما داشت، در بیشتر این دهه حداقل یک فیلم در جشنواره حضور داشت: «همه چیز برای فروش» امیر ثقفی (دوره 32)، «کلاشین‌کف» سعید سهیلی (دوره) 32)، «شیار 143» اثر نرگس آبیار (دوره 32)، «فرشتگان بیایند». با هم» (قطعه 32)، «زاپاس» برزو نیک نژاد (مقاله 34)، «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان (قسمت 95)، «تنگه ابوقریب» سعید ملکان (قسمت 36)، «لاتاری» از محمدحسین مهدویان. (قسمت 36)، «جان در» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری (قسمت 37)، «ماجرای نیمروز; «خون سرخ» ساخته محمدحسین مهدویان (چاپ سی و هفتم)، «دنیا با من می رقصد» ساخته سروش صحت (سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فجر)، «خلبان» ساخته ابراهیم ابراهیمیان (سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فجر)، «دوزیستان» از برزو نیک نژاد (چاپ سی و هشتم)، «آتابایی» نیکی کریمی (قسمت 38)، «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی (قسمت 38)، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت (قسمت 38)، «خورشید» ساخته مجید مجیدی (قسمت) 38). “مرد بازنده” ساخته محمدحسین مهدویان (قسمت 40) و “کت چرمی” ساخته حسین میرزامحمدی (دوره 41). جواد عزتی اکنون در سال 1402 و در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر بار دیگر در این جشنواره فیلمی دارد اما این بار نه تنها به عنوان بازیگر، بلکه اولین تجربه هایش به عنوان فیلمساز را نیز تجربه می کند. «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و با حضور پرشور و علاقه مندان به پیش فروش بلیت های جشنواره راهی جشنواره فجر شد. جمشید جهانزاده، رامین پوریمان و کیومرث. مرادی به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی است. جواد عزتی برای دو سریال «آتابایی» و دو سریال «ماجرای نیمروز» سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر شد که برای هیچ کدام شانسی برای دریافت جایزه نداشت. . . فیلم تمساح خونین او امروز جمعه سیزدهم بهمن ماه در سینمای رسانه در حال اکران است و شاید این بار سیمرغ بر دوش او نشسته باشد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا