به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، علی اکبر افضلی در کارگروه شناسایی دام که با هدف همفکری و پیگیری مشترک مصوبات کمیسیون پیشگیری و کنترل قاچاق دام استان برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی دام می تواند در پیشگیری از سرقت گاو مفید باشد.
وی خاطرنشان کرد: شناسنامه در شناسایی دام مسروقه و کمک به اثبات مالکیت و بازگرداندن دام به صاحب بسیار موثر است.
سرپرست اداره کل امور عشایری استان سمنان تسریع در پیشرفت در اجرای طرح شناسایی دام را ضروری دانست. وی گفت: باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و معتمدین محلی برای انتشار طرح استفاده شود.
افضلی به برخی دلایل عدم تمایل دامداران به مشارکت در طرح شناسایی دام اشاره کرد و گفت: مشکل ریزش پلاک ها و کیفیت پلاک های تولیدی برخی شرکت های داخلی است. یکی این یکی از عوامل مهم در کاهش تمایل دامداران برای مشارکت در طرح است.
وی از دامداران خواست مستندات یا تصاویر کیفیت پنل های تولیدی را در اختیار معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی، مراکز خدماتی و یا ادارات جهاد کشاورزی یا امور عشایری شهرستان قرار دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود. مشکل را حل کند
سرپرست اداره کل امور عشایری استان سمنان نیز در این جلسه بر لزوم حضور تیم های شناسایی و بیمه در زمان کوچ دام به مناطق قشلاگی تاکید کرد.
افضلی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی صحیح به دامداران در خصوص طرح شناسایی افزود: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و اجرای برنامه های حمایتی مبتنی بر نگرش از دیدگاه دامداران امری حیاتی است.
لازم به ذکر است: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی، مسئول طرح شناسایی دام جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولین و کارشناسان مرتبط نیز در این مراسم حضور داشتند. جلسه

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما